Posle višemesečnog mukotrpnog držanja dijeta, najzad ste postigli željenu kilažu! Sad se verovatno pitate kako da vitku liniju sačuvate što duže i da izbegnete jo-jo efekat.

Istina, najveći izazov vam tek predstoji: moraćete da trajno nastavite da se hranite zdravo, i da pazite da u organizam ne unosite više od 1.550 kalorija na dan! A da ne biste ponavljali greške iz prošlosti i sprečili nagli skok jezička na vagi, poslušajte savete nutricionista za održavanje kilaže.

Opšta pravila

Pet kašičica maslinovog ulja predviđenih za prženje mesa povremeno možete da zamenite istom količinom maslaca. Obavezno svakoga dana popijte najmanje litar i po vode i najviše tri šolje kafe ili čaja. Takođe, svakog dana pojedite tri porcije svežeg voća i povrća po želji. S vremena na vreme, dozvoljeno vam je i da se počastite, komadom pice „margarita”, parčetom kolača ili porcijom sladoleda, kao i da popijete dve čaše piva ili vina.

Doručak

Ujutru, ma koliko žurili, ne preskačite doručak, jer je organizmu neophodna energija kako bi se uspešno uhvatio ukoštac sa dnevnim obavezama. Uzmite šolju polumasnog mleka ili jogurta, može i voćnog, zatim 40 g prepečenog hleba sa tankim slojem marmelade i šolju kafe ili čaja, ali bez šećera ili veštačkih zaslađivača. Ukoliko želite da izbegnete hleb i marmeladu, u mleko sipajte 40 g žitarica, ili pojedite istu količinu slanih krekera.

Ručak i večera

Jedino pravilo koje treba poštovati odnosi se na količinu. Dakle, dozvoljeno vam je da izaberete između 90 g hleba, testenine, pirinča ili 300 g krompira. Uz to možete pojesti 100 g mesa, ili 120 g ribe, ili 100 g svežeg sira i 125 g kuvanog, svežeg ili zamrznutog povrća.