IZGRADITE IMUNITET: Ovaj vitamin često zanemarujemo, a igra NAJVAŽNIJU ulogu odbrani od virusa

Trenutno su svi u potrazi za namirnicama ili vitaminom koji će im podići imunitet i zaštititi ih od virusa koji haraju.

grip
pixabay.com

Beta-glukan – polisaharidi imaju pozitivno dejstvo na imunitet. Beta glukani se najčešće nalaze u pečurkama i u kvascu, kao i u žitaricama.

Rezultati jednog istraživanja pokazala su da redovan unos Beta glukana smanjuje rizik od prelade i ublažava neprijatne simptome prehlade za oko 15 odsto.

U jednom drugom eksperimentu dokazano je da sportisti koji su uzimali 250 mg Beta glukana imali su 37% manje slučajeva prehlade i gripa.

Ukoliko imate drastičnih problema sa padom imuniteta, možete uzimati i suplemente Beta glukana uz obaveznu konsultaciju sa lekarom.

Kako biste očuvali imunitet tokom jeseni i zime i u sezoni virusa i prehlada, konzumirajte naminrice koje su bogate Beta glukanom:

  • Žitarice – ovas je namirnica koja sadrži najveću količinu beta-glukana, a zatim slede pšenica i ječam.
  • Mahunarke – paulj, grašak i sočivo.
  • Povrće – krompir, patlidžan, brokoli.
  • Voće – jagode, jabuke, šljive.
  • Gljive – šitake i reiši sadrže najviše Beta-glukana.
  • Alge – smeđe alge i zelena euglena.

Napomena: Beta-glukan ne štiti telo direktno od virusa i gripa, ali pomaže da se telo lakše izbori sa infekcijom.



loading...