IZVOR MINERALA I VITAMINA: Da li ste znali koje sve blagodeti krije ovo seme?

Seme možete jesti sirovo, prženo ili u kombinaciji sa drugim jelima.

Pixabay.com

Seme suncokreta bere se sa cvetne glavice biljke suncokret. Dok je samo seme obavijeno crno-belom prugastom ljuskom, seme suncokreta je belo i nežne je teksture.

Poznati po svom izrazitom orašastom ukusu i visokoj hranljivoj vrednosti, seme možete jesti sirovo, prženo ili u kombinaciji sa drugim jelima.

Zdravstvene beneficije

Studije povezuju konzumaciju semena suncokreta sa brojnim zdravstvenim prednostima, uključujući smanjenje rizika od razvoja bolesti poput visokog krvnog pritiska ili bolesti srca. Takođe sadrže hranljive sastojke koji mogu podržati vaš imunološki sistem i povećati nivo energije.

Evo nekih zdravstvenih blagodeti semena suncokreta:

Smanjivanje upale

Za one sa kratkotrajnom ili hroničnom upalom, seme suncokreta može ponuditi antiinflamatorne prednosti. Seme suncokreta sadrže vitamin E, flavonoide i druga biljna jedinjenja koja mogu smanjiti upalu. Studija je pokazala da je konzumiranje semena suncokreta i drugog semena pet puta ili više svake nedelje rezultiralo nižim nivoima upale, što je takođe smanjilo faktore rizika za nekoliko hroničnih bolesti.

Poboljšanje zdravlja srca

Seme suncokreta bogate su “zdravim” mastima, uključujući polinezasićene masti i mononezasićene masti. Tri četvrtine šolje semena suncokreta sadrži 14 grama masti. Studije su otkrile da je konzumacija semena – uključujući i seme suncokreta – povezana sa nižim stopama kardiovaskularnih bolesti, visokim holesterolom i visokim krvnim pritiskom.

Podržavanje imunološkog sistema

Seme suncokreta izvor je mnogih vitamina i minerala koji mogu podržati vaš imunološki sistem i povećati vašu sposobnost da se borite protiv virusa. Tu spadaju i cink i selen. Cink igra vitalnu ulogu u imunološkom sistemu, pomažući telu da održava i razvija imune ćelije. Selen takođe igra ulogu u smanjenju upale, borbi protiv infekcije i jačanju imuniteta.

Povećavanje nivoa energije

Iako visoki nivoi proteina u semenima suncokreta već pomažu u povećanju nivoa energije, drugi hranljivi sastojci poput vitamina B i selena mogu vam pomoći da budete energični. Vitamin B1 (poznat i kao tiamin) prisutan u semenima suncokreta može vam pomoći da hranu pretvorite u energiju, što će vas održati aktivnim tokom celog dana. Selen može povećati protok krvi i isporučiti više kiseonika u vaše telo.