KAKO OSTATI U FORMI? Zdrava navika ne oduzima vreme, a topi suvišne KILOGRAME

Uključivanje vežbanja u svoju dnevnu rutinu za mnoge i dalje predstavlja nepremostiv problem.

Trening
Pixabay.com

Zbog obaveza koje imaju, ljudima polazi za rukom da jedan ili dva dana u nedelji izdvoje za treniranje, ali uglavnom ne više od toga.

Na njihovu sreću, međutim, postoji način da ostanu u formi, ali i da unaprede svoje zdravlje, koji ne zahteva od njih da izdvoje puno vremena na dnevnom nivou.

Rešenje je, naime, u kratkim i intenzivnim treninzima, čije trajanje ne prelazi 20 minuta.

Odavno je poznato da su ovakvi treninzi idealni za skidanje kilograma, ali naučnici su nedavno otkrili da oni pozitivno utiču i na metaboličko zdravlje, a posebno kada se odvijaju na relativno niskoj temperaturi. U odnosu na preporuku Svetske zdravstvene organizacije da vežbamo 150 do 300 minuta nedeljno, ovo je znatno manje zahtevniji režim vežbanja, bar kada je u pitanju njegovo trajanje.

Zbog čega su onda kratki intenzivni treninzi dobri za metaboličko zdravlje, srce i arterije? Naučnici još uvek nemaju konkluzivni odgovor, ali oni veruju da to najverovatnije ima veze sa poboljšanjem funkcionisanja mitohondrije, leve komore srca i usklađenosti perifernih arterija.

Imajte ovo u vidu sledeći put kada odustanete od redovnog vežbanja jer mislite da nemate dovoljno vremena. Potrebno je da svega 20 minuta dnevno izdvojite za ovu aktivnost, a zdravstvene koristi od kratkih i intenzivnih treninga svakako će opravdati utrošeno vreme.