1. MRŠAVITE POLAKO
Svi nutricionisti složiće se da je dobra i kvalitetna dijeta ona s kojom ne mršavite više od jednog kilograma nedeljno. Izgubite li više od kilograma u tom periodu, to znači da ste osim vode i masnoće izgubili i mišićno tkivo, što vam, naravno, nije u interesu.

2. UKINITE ŠEĆER, NE I MAST
Moderni nutricionisti savetuju smanjeni unos šećera, ali to ne važi nužno i za masti. Naime, višak šećera koji dobijamo iz hrane poput testa i hleba taloži se kao salo. No uravnotežen unos masti doprineće osećaju sitosti i preko je potreban za dobro zdravlje.

Ako vam u dijeti nedostaje masti, osećaćete umor, glad i loše raspoloženje, a nećete imati ni uspeha u smanjenju težine.

3. NE PRESKAČITE DORUČAK
Kvalitetan doručak najbolji je način da započnete dan. Svaka dobra dijeta uključuje doručke koji sadrže kvalitetne proteine, dobre masti i zdrave ugljene hidrate.

Ako nemate ideju šta biste jeli ujutru, probajte s pečenim ili tvrdo kuvanim jajima na hlebu od semenki ili ovsenom kašom s bobicama i usitnjenim semenkama po želji.

4. REDOVNO JEDITE
Sve uspešne dijete promovišu redovne, planirane obroke i zalogaje tokom dana. Možete imati i pet – šest obroka dnevno, ali važno je da budu zdravi, lagani i uravnoteženi.

5. PROMENITE NAČIN ŽIVOTA
Efikasna rešenja za mršavljenje uključuju promenu životnih navika i ne sadrže revolucionarne hemijske preparate ili čarobne napitke koji nezaustavljivo tope naslage. Zato ne nasedajte na senzacionalizam i budite spremni na promene ako želite da izgubite neželjene kilograme.

6. NE ZABORAVITE NA PROTEINE
Ključ za manje kilograma leži u nižem nivou šećera u krvi. Isto ćete postići redovnim uzimanjem proteina uz kalorije, s obzirom na to da oni drže šećere pod kontrolom u organizmu.

7. RAVNOTEŽA U ISHRANI
Postoji mnogo dijeta koje su bazirane na konzumaciji samo jedne vrste hrane, što nužno vodi do neravnoteže u telu. Najbolje dijete u sebi sadrže sve vrste namirnica i ne zalažu se da jedete isključivo jednu “čarobnu” hranu ili da neku nepoželjnu izbacite iz redovnih obroka.

8. NE BROJITE KALORIJE
Nauka i praksa potvrdile su da brojenje kalorija jednostavno ne doprinosi kvalitetnoj kontroli težine. Pojesti bezmasni kolačić uz kafu s mlekom dugoročno može da napravi više štete u procesu mršavljenja, nego kajgana sa slaninom uz šoljicu biljnog čaja.

Zato se ne oslanjajte isključivo na brojenje kalorijskih vrednosti jer vas to može odvesti na pogrešan put.

9. OBVEZNA FIZIČKA AKTIVNOST
Isplanirane dijete obvezno će podrazumevati povećanje telesne aktivnosti. Bez nje nema ni zdravog ni kvalitetnog mršavljenja.

10. ZAOBILAZITE GOTOVU HRANU
Nikako ne konzumirajte hranu koja je prošla fabričku obradu. Ona najčešće sadrži hemijske dodatke koje ne biste želeli da unesete u telo. Ako neki prehrambeni proizvod na polici prodavnice ne možete sami da napravite kod kuće, to znači da ne bi trebalo ni da ih jedete.