S početkom jeseni, pa sve do kraja februara kod nas je sezona gripa. Iako se mnogi razbole, obično to prođe bez većih posledica.

 

Vakcine

Za decu mlađu od šest godina, starije od 65, trudnice, dijabetičare, pušači, zdravstveni radnici i osobe već oslabljenog imuniteta – vakcinacija bi trebalo da predstavlja prioritet.

Vitamini jačaju imunitet

Prvo i osnovno je VODA, ali dobrodošle su i druge tečnosti, poput čaja, mleka, jogurta i supica. Jednostavno, vašem organizmu je u ovom periodu neophodno da bude hidriran. Isto tako, ključni u odbrani protiv virusa su svi vitamini iz svežeg povrća i povrća, a naročito vitamin C iz limuna i drugog citrusnog voća, ali i banana, jabuka ili brusnica.

Med i pčelinji proizvodi, poput matičnog mleča i propolisa, vekovima se u našem narodu koriste kao prevencija protiv prehlade. Sada je i nauka dokazala da je to tačno.

Pazite kuda idete i šta dodirujete

Grip šire zaražene osobe tako što ono što iskijaju ili iskašlju vazduhom dospeva ili direktno do vas ili se zadržava po kvakama, gelenderima, tastaturi I drugim zajedničkim predmetima. Zato, izbegavajte mesta na kojima boravi mnogo ljudi, poput tržnih centara.

Perite ruke

Da biste se zarazili gripom, dovoljno je da nakon dodira zaraženog predmeta ruke primaknete licu. Zato ih perite što češće ili brišite aseptičnim vlažnim maramicama. Redovno tuširanje, menjanje posteljine i ostale stvari koje se tiču lične higijene se podrazumevaju.

Odmor i relaksacija

Stres i nesanica veoma pogoduju grip, jer je dok se borimo sa svakodnevnim obavezama i mislima, imunitet oslabljen. Virusi se na izmučen organizam lepe kao muve i nije im potrebno mnogo da vas otera u krevet.



loading...