Sve što radite od momenta kada ustanete do onog kada uveče legnete u krevet – radite pogrešno! Iznova ponavljanje istih grešaka može da bude uzrok sabotiranja sopstvene produktivnosti i sreće, zato dobro razmislite pre nego što ujutro produžite spavanje za čuvenih "još pet minuta" ili pak, ako praktikujete prerano ispijanje jake kafe.

 

Verovatno mislite da nema ništa slađe i lepše od nekoliko minuta sna između alarma. Međutim, stručnjak za san, Timoti Morgentaler, ispričao za “Business Insider” da odlaganje ustajanja iz kreveta nije dobra ideja.

Ako utonete natrag u dubok san, nakon što pomerite alarm, ciklus spavanja definitivno se neće završiti. Verovatno ćete se, umesto da budete sveže naspavani, probuditi mamurni, rekao je Morgentaler koji preporučuje da izračunate koliko vam je sna potrebno i pobrinete se da legnete na vreme.

Ako spavate blizu telefona, nemojte čim ustanete da ulazite na društvene mreže, prelistavate e-novine i proveravate majlove. Mada, većina nas to radi.

Autorka knjige “Nikad ne proveravajte e-mail ujutro”, Džuli Morgenstern, savetuje da sačekate barem sat vremena pre nego što započnete jutarnje surfovanje po internetu.

Ukoliko mislite da ne možete funkcionisati dok ne popijete šolju kafe – razmislite opet. Vaše telo prirodno proizvodi veće količine hormona stresa koji reguliše energiju između osam sati i devet sati ujutro. Dakle, za većinu ljudi je najbolje popiti kafu posle 09:30.

Prvi obrok je takođe veoma bitan jer potstiče vaš metabolizam i balansira nivo šećera u krvi tako da možete biti produktivni ostatak dana. Veoma je bitno da ne izostavite doručak! U suprotnom, osećaćete se razdražljivo i imaćete problema sa koncentracijom.

Obzirom na to da šefovi zaposlene koji kasne doživljavaju kao manje savesne i ocenjuju njihov rad lošim, čak i ako ostanu duže na poslu, pokušajte da uvek dođete na posao malo ranije.

Takođe, nemojte prvo raditi lakše zadatke. Stručnjaci savetuju da prvo rešite najteže zadatke jer nikad ne znate kakvi zahtevi će se pojaviti kasnije.

Možda osećate da ste produktivniji dok slušate muziku, ali to nije uvek tako. Neuronaučnik i muzičar Danijel Levitin ukazao je na sve veći broj istraživanja koja sugerišu da, u skoro svakom slučaju, vaš intelektualni “nastup” pati kada slušate muziku. Izuzetak je kada radite zadatke koji se ponavljaju ili su monotoni.

Levitin savetuje da slušate muziku 10 do 15 minuta pre nego što se fokusirate na rad jer ćete biti opušteniji i raspoloženiji.

Stručnjaci savetuju da ne preskačete odlazak u teretanu jer je fizička aktivnost veoma korisna – smanjuje anksioznost i depresiju, rizik od srčanih bolesti i pomaže gubljenju telesne težine.

Takođe, upozoravaju da korišćenje bilo kakve digitalne tehnologije pre spavanja narušava kvalitetu sna. Iz tog razloga savetuje se da pre spavanja vežbate, nazovete prijatelja ili prijateljicu i čitate knjige.

Stručnjaci ističu kako večera u kasnim satima utiče na kvalitetu sna i sposobnost održavanja zdrave težine. Kažu da je najbolje da ne jedete oko tri sata pre spavanja.