MAGIČNA RUKOLA: Kada čujete koliko kalorija i blagodeti ima za organizam ODMAH ćete je uvrstiti u ishranu

Mnogi nisu svesni koliko je zdrava.

Rukola
pixabay.com

Kada govorimo o zdravlju, opšte je poznato da je konzumiranje povrća jedna od ključnih stvari za njegovo održavanje. Međutim, postoje određene namirnice koje nam donose mnogo više dobrobiti nego što smo mislili.

Jedna od njih je definitivno rukola.

Rukola je zeleniš poprilično specifičnog, malko biberastog ukusa, sa listovima koji podsećaju na lišće hrasta. Veoma je zdrava, lako se može uzgajati i u kući, a kalorijska vrednost joj je svega 5 kalorija po jednoj porciji – navodi nutricionistkinja Nataša Đukić i dodaje:

Rukola je prepuna vlakana koji potpomažu dobru probavu, zaistna je i nakon nje ne osećate potrebu za masnom i slatkom hranom. Pomaže vam da snizite holesterol i da nivo šećera držite pod kontrolom. 

Evo još nekoliko razloga zašto bi trebalo jesti rukolu:

Rukola je član takozvanih biljaka krstašica ili kupusnjača, poznatim po svojim lekovitim svojstvima, a pored rukole tu spadaju brokoli, kelj i kupus. Ova porodica biljaka je veoma bogata vlaknima i antioksidantima, a poseduje i komponente glukozinolate, za koje su istraživanja pokazala da mogu smanjiti rizik od nastanka raka pluća, prostate, dojke i pankreasa.

Rukola poseduje visok nivo hlorofila, koja sprečava oštećenja DNK i jetre uzrokovana aflatoksinom, kancerogenom supstancom, koja se stvara u plesni, a najčešće se pronalazi u kukuruzu, kikirikiju i pojedinim orašastim plodovima. Nama je aflatoksin postao poznat kada su određene količine pronađene u mleku. Da biste uneli što više hlorofila u organizam, rukolu konzumirajte u sirovom obliku.

Rukola će vam takođe pomoći da se odbranite od starenja mozga i opadanja kognitivnih sposobnosti, jer poseduje velike količine B vitamina, a posebno folata. Dokazano je da kod starijih ljudi, nedostatak folata vodi do kognitivnih smetnji.