Predstavljamo deset saveta kako da svakodnevnom fizičkom aktivnošću i pametnim planiranjem obroka podignete nivo energije u organizmu.

 

Gotovo svakodnevno mogu se čuti izrazi poput “pun sam energije“, “mogla bih da poletim“ ili “nemam energije“, “osećam se umorno“. Zanimljivo je da je u svim navedenim slučajevima količina energije u telu gotovo ista, dok njena upotrebljivost i oblik utiču na naš subjektivni osećaj.

Kako bismo se tokom celog dana osećali dobro, potrebno je izbalansirati tri faktora, a to su način ishrane, dnevna fizička aktivnost, i količina sna i odmora, savetuje dr.sc.Tena Niseteo.

Predstavljamo deset saveta kako da svakodnevnom fizičkom aktivnošću i pametnim planiranjem obroka podignete nivo energije u organizmu i uvek se odlično osećate!

– Dok obavljate rutinsku jutarnju higijenu, na primer dok perete zube, uradite nekoliko vežbi za noge i zadnjicu, podižući noge unazad i u stranu. Preporučeno je prati zube tri minuta, što je dovoljno vremena za jednu seriju vežbi.

– Ako ste krenuli u šetnju gradom ili u razgledanje, vaša aktivnost je već započela, ali izbegavajte prečice i električne stepenice.

– Svakodnevni odlazak na posao tramvajem možete pretvoriti u kratku vežbu ako izađete nekoliko stanica ranije i prošetate do posla. Ako vam nije previše daleko, idite na posao biciklom.

– Nakon dužeg sedenja na poslu izađite i prošetajte oko zgrade ili jednostavno napravite krug unutar zgrade po stepenicama i hodnicima.

– Na godišnjem odmoru, umesto da se brčkate u moru, odredite sebi rutu i otplivajte nekoliko dužina.

– Odlazak u prodavnicu takođe može biti koristan za podizanje energije, tako što ćete nekoliko puta podići kese iz prodavnice, kao da dižete tegove.

– Doručak spremite prema formuli: maline + žitarice za doručak + acidofil (probiotik koji se najčešće nalazi u jogurtu) + bademi + cimet, dok užine mogu biti sveže voće, voćni sladoled, smrznuti jogurt ili salata.

– Ručak pripremite prema formuli:  letnja mešana salata +  kuvani krompir + sardine ispržene na malo ulja + maslinovo ulje + peršun i beli luk.

– Večeru spremite prema formuli: krastavac +  kuvana testenina (hladna) +  sveži kravlji sir i pavlaka + maslinovo ulje + biber.

– Posle ručka priuštite sebi odmor, ali ne idite u krevet, već se zavalite u  udobnu naslonjaču ili sofu. Naučnici navode da se odlaskom u krevet popodnevni odmor pretvara u dugi san, što nije preporučljivo jer se time narušava noćni san. Zato je najbolje odmoriti pola sata u hladovini i onda otići u šetnju gradom ili se okupati u moru.