MI NAKON PANDEMIJE: Šta kaže statistika – da li sada ŽIVIMO ZDRAVIJE i aktivnije?

Udeo onlajn prodaje u sportskim kategorijama nezadrživo raste već nekoliko godina. Potrošači su sve više svesni važnosti zdravog načina života, koji uključuje redovnu fizičku aktivnost i pravilnu ishranu.

Pexels.com

Aktuelni podaci pokazuju da je potražnja za različitom sportskom opremom i sportskim dodacima prehrani u osetnom porastu, saopštila je Heureka grupa, pod čijim je okriljem i srpska platforma za uporednu kupovinu Idealno.rs

Pandemija je poslednjih godina potpuno promenila svet imperativom o socijalnom distanciranju – lični kontakti su se proredili, a veliki broj ljudi širom planete, pa tako i u Srbiji, počeo je da radi od kuće. Sve se usporilo, pa ne iznenađuje što se potreba za fizičkom aktivnošću u međuvremenu pojačala. Kao rezultat zatvaranja sportskih dvorana i fitnes centara, uvećana je potražnja u kategoriji sportske opreme, što je omogućilo potrošačima da vežbaju na alternativnim lokacijama. 

Godinu 2020. uglavnom je karakterisala velika potražnja za ručnim tegovima, trambolinama, rolerima i trakama za trčanje. Prodaja bicikala je takođe bila u znatnom porastu, mada ograničena zalihama dobavljača.

“Potrošači nisu kupovali modele bicikala koje su želeli da voze, nego one koji su bili dostupni na tržištu”, istakao je David Čreslovnik, direktor Idealno.rs.

Tokom 2021, kada su ski staze bile pod ključem, buknula je prodaja skija za skijaško trčanje i štapova za planinarenje.

“Povećan je broj kupovina i električnih bicikala, koji su postali izuzetno popularni kod novoformirane grupe biciklista. Pojedinci kojima su duge trase biciklom predstavljale veliko fizičko opterećenje zbog oslabljene kondicije počeli su da biraju električne modele za rekreaciju”, dodao je Čreslovnik.

Kako je prošla 2022. godina?

Napad na Ukrajinu uneo je kod potrošača dozu neizvesnosti i strah od energetske krize, što je rezultiralo odlaganjem kupovina i znatnim padom opšte prodaje. Sportska oprema koju su potrošači ranije kupili trajaće godinama, pa je prodajni pad u mnogim sportskim potkategorijama bio očekivan.

S druge strane, ove godine na osnovu internih podataka uočen je skok potražnje unutar pojedinih segmenata vezanih za fizičku aktivnost, kako u Srbiji tako i u susednim zemljama. 

Sada veliko interesovanje za vodene sportove i sportove sa reketom

Analiza podataka Idealno.rs ukazuje na to da je potražnja za prva tri meseca 2023. u kategorijama vodeni sportovi i sportovi sa reketom uvećana 135%, odnosno 165% u odnosu na prošlu godinu. Kod vodenih sportova prednjači kajak (267%), a kod sportova sa reketom – stoni tenis (246%). Primetan je i znatan skok potražnje za planinarskim rančevima (82%) i sportskim suplementima poput kreatina (287%).

Biciklizam je i dalje jedan od najpopularnijih sportskih segmenata, s tim da se najveći porast interesovanja ne odnosi na same bicikle (27%), nego na dodatnu biciklističku opremu (88%), kao i na alat za održavanje bicikala (24%).