Zima nas polako napušta a sa prolećem dolaze i lepi dani kao stvoreni za duge šetnje i fizičku aktivnost. Lepo vreme nam pruža na stotine mogućnosti kako bismo unapredili svoje zdravlje, a pored korisnih životnih navika i vitke linije, prava je šansa da se izborimo protiv nadutosti, mučnina i loše probave.

 

Zima u našim rajevima sužava mogućnost za obavljanje fizičkih aktivnosti, zbog čega telo trpi a naročito sistem organa za varenje. Nedostatak pokreta usporava metabolizam a creva postanu lenja, zbog čega mnogi od nas tokom prolećnih meseci imaju problema sa probavom. Ovo su jednostavne vežbe koje će kada postanu rutina, oterati onaj neugodni osećaj i samu pomisao na nadutost i loše varenje.

Kućne vežbe

Lagane vežbe koje traju desetak minuta, mogu učiniti čuda za poboljšanje probave. Pored rastezanja i zagrevanja, vežbe usmerite posebno na dve značajne za pobeđivanje nadustosti i lošeg varenja – presavijanje napred i uvrtanje u sedećem položaju.

Za prvu vežbu – stanite uspravno, držite leđa i noge uspravno. Savijte se prema napred koliko god možete (usmerite se prema prstima na nogama, ali pazite da vam položaj ne bude previše neugodan). Ostanite tako 10 do 15 sekundi. Podignite se, opustite, pa ponovite vežbu još dva ili tri puta. Uvrtanje tela u sedećem položaju može da vam pomogne da smanjite gasove, bol u stomaku i poboljšate cirkulaciju.

Zatim sedite na pod prekrštenih nogu i ravnih leđa. Prebacite (savijenu u kolenu) desnu nogu preko leve, a telo uvrnite na drugu stranu. Isto uradite sa drugom nogom, uvrćući telo na suprotnu stranu.

Ples

Na probleme sa probavom možete zaboraviti ako se odlučite na ples. Postoji mnoštvo zanimljivih kombinacija vežbe-ples ( Zumba – vežba koju svi vole), ali možete pronaći i video sa kućnim plesovima. Važni su pokreti, muzika, uvrtanje tela i dobro raspoloženje. Svaki dan 15 minuta do pola sata i osećaćete se kao novi.

Vežbe sa stomakom

Izvežbajte svoj stomak disanjem. Sedite na stolicu i opustite se. Ako je potrebno dišite lagano neko vreme dok se ne opustite u potpunosti (pustite, ako treba, neku opuštajuću muziku). Kada je telo opušteno možete početi sa vežbama. Udišite tako kao da punite stomak vazduhom. Napunite ga pa onda prilikom izdisaja jako stisnite. Ponavljajte nekoliko puta uz ravnomerno disanje.