NA DIJETI STE? Evo koji delovi tela se prvi zatežu, a gde masne naslage ostaju do kraja

Svaki put kad nabacite ili izgubite nekoliko kilograma, bilo da je to posledica stresa, promene u ishrani ili ritmu treninga, to se primećuje u istom predelu?

Dijeta Ishrana
Pixabay.com

Oni koji pokušavaju da doteraju svoju liniju, dobro znaju da ne mogu uvek da kontrolišu gde će doći do gubitka masti.

Ali da li neki delovi tela prirodno mršave brže? Stručnjaci objašnjavaju da to zavisi od pola. Muškarci i žene mršave na različite načine.

Žene imaju više potkožne masti i najčešće mršave ravnomerno (mast se, ipak, najduže zadržava na bokovima), dok se kod muškaraca prvo smanjuje stomak. Konstitucija žena povezana je s njihovom predodređenošću da postanu majke. Mnoge žene primećuju da se mast oko njihovih bokova i zadnjica ne smanjuje tokom prvih nekoliko nedelja režima mršavljenja, dok su u predelu stomaka, leđa, pa čak i lica, promene vidljive znatno ranije.

Taloženje masnoće u predelu bokova kod žena je povezano s višim nivoom estrogena. Što ste bliži menopauzi, nivo estrogena opada, a masti pak počinju da se gomilaju u predelu stomaka.

Gubitak kilograma iz ugla stručnjaka

Endokrinolozi smatraju da se, kad je u pitanju gubitak kilograma i to koji deo tela će prvi smršati, manje radi o vašem prirodnom obliku tela, a više o genetici, radu hormona i metabolizmu. Tamo gde prvo izgubite masne naslage, isto je područje na kome ćete ih, kasnije, ponovo dobiti. Nažalost, ne možete uticati na to koja regija vašeg tela će prva smršati.

Ipak, ono na šta možete da utičete jeste vaš metabolizam. Prilikom treninga on se ubrzava, pa lakše dolazi do gubitka kilograma. Ali ako vežbama forsirate određeni deo tela, ne znači da će salce prvo tu i nestati.

Naravno, do cilja ćete najbrže stići onda kad, pored vežbanja, pažnju poklonite i zdravoj ishrani. Ne samo što će rezultat biti brži već će on biti i dugoročan. Dijeta će direktno uticati na restrikciju kalorija, dok vežbanje pokreće metabolizam i pomaže vam da skinete kilograme. Poslušajte savet stručnjaka koji kažu da gubljenje kilograma nije sprint, već neka vrsta maratona.

Čak će i male promene u dosadašnjim navikama tokom vremena dovesti do sjajnih rezultata. Počnite s izbacivanjem nezdravih, kaloričnih napitaka iz svog jelovnika i – već ste napravili prvi korak. Umesto lifta, koristite stepenice, a umesto vožnje automobilom – odaberite pešačenje i… videćete da su promene na telu i te kako moguće.



loading...