Idealna zdrava trpeza sastoji se od 50 procenata povrća – ostatak su belančevine životinjskog porekla, žitarice i masti. Tri najbolja „borca“ protiv raka su riba, brokoli i paradajz.

 

Brokoli

Glukosinolati koji se nalaze u brokoliju daju ovom povrću opor ukus, ali i smanjuju verovatnoću pojave malignih ćelija. Ovaj sastojak je veoma aktivan pri žvakanju i u toku varenja i izuzetno je delotvoran u borbi protiv raka bešike i dojke.

Riba

Kod žena koje konzumiraju previše masnu hranu, rizik od oboljenja raka dojke je i do 55 odsto. Nutricionisti su jasno definisali šta je „previše“: jedenje masne hrane više od tri puta nedeljno.Oni koji se preorijentišu na ribu (tri puta nedeljno sasvim je dovoljno), smanjiće rizik od malignog oboljenja i do 65 odsto.

Omega-3 masne kiseline u ribi ne samo da pokušavaju da spreče nastanak malignih celija, vec koče i dalji razvoj već formiranih. Kod osoba obolelih od raka, kod kojih je riba često na trpezi, postoji velika šansa da se kancerogene ćelije u njihovom organizmu dalje ne razvijaju.

Paradajz

Crveni plodovi ne samo da su niskokalorični (100 g sadrži od17 do 20 kalorija), već su i veoma ukusni. Paradajz je povrće koje ima najviše likopena, supstancu zbog koje je ova biljka crvene boje i služi kao veoma značajan zaštitnik srca i krvnih sudova.

Likopen, međutim, može i više – da uspori rast malignih ćelija i do 50 procenata – a u kombinaciji s vitaminom E koji se nalazi u uljima i mastima biljnog porekla, njihov rast se smanjuje čak i do 70 procenata. Njegova koncentracija povećava se zagrevanjem – skuvan ili termički obraden (na primer u vidu kečapa ili sosa) paradajz je mnogo delotvorniji u borbi protiv raka nego kad se konzumira sirov.