Puter (maslac) od kikirikija je prepun nutrijenata koji čuvaju zdravlje, pa se tako u njemu nalaze vitamin E, magenzijum, gvožđe i vitamin B6, a istraživanja pokazuju da osobe koje redovno konzumiraju orašaste plodove i kikiriki puter, imaju znatno manje šanse od srčanih oboljenja u dijabetesa tip 2.

Kikiriki takođe sadrži vlakna, veoma korisna za nesmetano funkcionisanje creva i probave. Ukoliko želite da smanjite rizik od dobijanja raka debelog creva kao i stvaranja kamena u žuči, predlažemo da poznatu mahunarku uvedete u redovnu prehranu.

Kalcijum i vitamin D skriveni u kikirikiju doprinose zdravlju kostiju i zuba. Na taj način se dugoročno sprečava rizik od osteoporoze tokom kasnijih godina života.

Sve dobrobiti putera od kikirikija

Ako vam kikiriki puter nije ukusan, razmislite malo o njegovim dobrobitima za zdravlje.

Smanjuje apetit i podstiče mršavljenje

Ko jede kikiriki i maslac od kikirikija, može da se pohvali vitkijom linijom iako nije dijetalna namirnica. Radi se o kombinaciji proteina i vlakana koji će smanjiti osećaj gladi. Rezultati studije objavljene u “British Journal of Nutrition”, navodi da su osobe koje ujutru jedu kikiriki puter, primetile da nisu bile gladne i do 12 sati nakon doručka.

Jača memoriju

Kikiriki je hrana za mozak. Istraživanja su dokazala da vitamin B3 koji se nalazi u njemu, pruža puno dobrobiti za zdravlje, što uključuje poboljšanje rada mozga i jačanje memorije.

Štiti srce

Kikirki je bogat nezasićenim mastima, koje utiču na snižavanje nivoa lošeg holesterola.

Smatra se da žene koje jedu najmanje pet supenih kašika ove namirnice nedeljno, imaju 44 odsto manje šanse da će doživeti srčana oboljenja.

Za divnu kosu i kožu

Kikirki sadrži biotin, B vitamin koji vašu kosu čini tako lepom i gustom. Spomenimo i vitamin E koji hrani kožu i brani je od štetnih UV zraka.