U moru informacija koje nam svakodnevno stižu sa svih strana sveta, a koje često prkose jedna drugoj, ponekad je zaista teško odabrati zdrav doručak. Da li su bolje pahuljice sa mlekom ili pržena jaja sa slaninom? Crni hleb sa puterom ili zeleni smuti? Čia semenke sa bobicama ili voćni jogurt sa keksom bez šećera?

 

Istraživanja su pokazala je najgora stvar u hrani za naše zdravlje šećer, a ne masti kao što se ranije verovalo. Isto tako su istraživanja pokazala da više od polovine “zdravih” namirnica imaju više šećera od jedne prosečne čokoladice! Ljudskom organizmu je u toku dana dozvoljeno 90 grama šećera, ali samo 25 grama treba da bude od “običnog” šećera, dakle onog koji je dodat u hranu. Preostalih 65 dolazi iz voća i drugih prirodnih šećera.

A baš za doručak ljudi unose najviše šećera putem naizgled zdravih namirnica, kao što su musli, razne žitarice, domaći džem, smutiji i voćni jogurti.

Idealan doručak, dakle ne sme da sadrži puno šećera i ne bi trebalo da ima preko 400 kalorija. Ispitujuću 25 najčešćh kombinacija za najvažniji obrok, naučnici su zaključili da bi baš ovo trebalo što češće da se nalazi na vašem stolu.

Dva poširana jajeta sa jednim parčetom tosta od celih žitarica! Ovaj obrok zadovoljava sve naše potrebe, dugo održava osećaj sitosti i na skali od 1 do 10 dobija naveću nutricionističku ocenu.

Ovakav doručak ima oko 260 kalorija, 1,1 g šećera, 3,6 g masti, 17, 3 g proteina i 0,7 g soli.

Jaja su dobar izvor gvožđa i vitamina B, a dokazano je da ljudi koji doručkuju jaja tokom dana unose manje kalorija – prevashodno zato što daju dugotrajan osećaj sitosti.

Integralni tost je dobar izvor zdravih ugljenih hidrata koji se sporo razgrađuju, a jaja će biti mnogo zdravija ako ih ne posolite.

Imajte u vidu da se radi o poširanim, a ne prženim jajima koja donose više masti i kalorija.