Ne izbegavajte ih: Ove namirnice su odlični izvori zdravih masti

Jednom kad krenemo stazom mršavljenja, među prvim stvarima koje izbacujemo iz prehrane je masnoća. Ali, morate da znate da nisu sve masti loše.

Ljudskom telu su potrebne masti, ali ne previše. Masnoća telu daje energiju, održava nam kožu i kosu zdravom i održava našu telesnu temperaturu, s druge strane ishrana s velikom količinom masti lako dovodi do srčanih problema, piše ‘Hafington Post’.

Nezasićene masti – to uključuje mononezasićene masti i polinezasićene masti – smatraju se dobrim mastima. Slavne masti omega 3 i omega 6 pripadaju polinezasićenim mastima koje pripadaju temeljnim masnim kiselinama jer ih naša tela ne mogu sama stvoriti. Takve masti smanjuju količinu holesterola u našem telu, dok mononezasićene masti povećavaju količinu ‘dobrog’ holesterola (HDL).

Prosečna odrasla osoba treba da unese između 20 i 35 posto dnevnih kalorija iz masti, a manje od deset posto iz zasićenih masti. Jedan gram masti sadrži devet kalorija što bi značilo da prosečnoj osobi treba između 44 i 78 grama masti dnevno.

Ako se pitate šta je izvor nezasićenih masti, ne brinite evo primera.

Avokado

Oko pola ploda avokada sastoji se od oko 15 grama masti, a oko deset grama od toga je mononezasićena, a dva grama polinezasićeno. Zamenite majonezu avokadom sledeći put kad budete pravili sendvič.

Bademi (i ostalo orašasto voće)

Svako orašasto voće je zdravo i puno dobrih masti, a bademi među njima imaju najmanje kalorija. Oko 23 badema sadrži negde oko 14 grama masti, a od toga je devet grama mononezasićeno, a tri i pol polinezasićeno.