Mnogi od nas bude se umorni i nervozni svako jutro usled manjka ili lošeg sna. Pored nervoze koja će vas pratiti ceo dan, manjak sna može izazvati i ozbiljne zdravstvene probleme.

Dobre vesti su da malim životnim promenama i pravilnom ishranom možete znatno poboljšati kvalitet i trajanje sna.

Sakupili smo neke od namirnica koje vam mogu pomoći u tome:

Ovsena kaša sa mlekom i medom

Zdrava ovsena kaša je možda već sada nezaobilazna opcija za vaš doručak, ali možda je došlo vreme da obrnete rutinu.

Ovsena kaša sadrži melatonin koji vam pomaže da lakše utonete u san opuštajući telo nakon zalaska sunca. Produkcija melatonina opada kako starimo i zbog toga veliki broj starijih osoba pati od insomnije.

U kašu dodajte malo toplog mleka koje takođe sadrži melatonin i triptofan – amino kiselinu koja nas uspavljuje. Med je takođe odličan izbor pošto opušta telo.

Banana i bademi

Banana je prepuna kalcijuma koji blagotvorno deluje na duboki san, ali i magnezijuma koji pomaže da lakše zaspimo. Ako ih uparite sa bademom koji je takođe bogat magnezijumom i triptofanom, dobijate ukusan obrok koji će vam pomoći da zaspite i spavate bez ometanja.

Sok od višnje

Poput ovsene kaše, višnje sadrže velike količine melatonina, a najnovija istraživanja ukazuju na to da čaša soka od višnje pre spavanja efikasno izlazi na kraj sa insomnijom koja se javlja u starosti tako što nam pomaže da lakše utonemo u san.

Pirinač i mahunarke

Mahunarke, poput graška i sočiva, su bogate magnezijumom, foličnom kiselinom, B vitaminom i kalcijumom – koji svi pomažu u regulaciji sna.

Ukoliko dodate ugljene hidrate kao što je pirinač, brže ćete zaspati zahvaljujući porastu nivo šećera u krvi i njegovog postepenog opadanja.

Drugim rečima, pirinač će vas odmah oboriti u krevet, dok će vas mahunarke držati u snu cele noći.

Sir i krekeri

Ukoliko tražite laganu gricaklicu pred spavanje, nekoliko zalogaja sira uz krekere od celog zrna će se pobrinuti za vaš san zahvaljujući povećanju nivoa serotonina i melatonina.

Iako su iz iste porodice, sir nije toliko efikasan kao toplo mleko, ali je bogat kalcijumom i tripofanom koji pomažu da se telo oslobodi stresa.



loading...