Ipak, vrlo malo pažnje se posvećuje možda i najbitnijoj stavci, a to je spavanje, koje pruža organizmu ono što hrana ne može.

Ne pijte vodu

Voda je neophodna za telo kako bi održavala sve funkcije da rade u redu i kako bi podmazivala zglobove dok se krećete. Ali ako je pijete neposredno pred spavanje, ustajaćete ne samo jednom, već i par puta kako biste mokrili, prekidajući san.

Nemojte da dremate preko dana

Neki imaju naviku da ovo rade, ali trebalo bi izbegavati popodnevnu dremku jer će biti prekinut prirodan ciklus tela i nećete moći pristojno da spavate noću. Ovo će uticati na vaše zdravlje i navike spavanja.

Izbegavajte korišćenje laptopa ili mobilnog telefona

laptop
pixabay.com

Ljudi često imaju naviku da pred spavanje, ponesu laptop ili mobilni telefon u krevet kako bi nešto pogledali, ali taj momenat zna da traje mnogo duže i vi zaspite kasno. Stoga izbegavajte da ih unosite u spavaću sobu.

Rasporedite vaše obroke

Po pravilu, trebalo bi da imate naviku da jedete bar 3-4 sata pre spavanja kako bi probavni proces funkcionisao zdravo.

Odredite rutinu pred spavanje

Potrebno je da odredite rutinu pred spavanje i držite se toga. To podrazumeva i tuširanje, pranje zuba, odlaženje u krevet u isto vreme i slično, kako bi se vaše telo naviklo, jer će nakon toga moći samo da vam javi da ste spremni za spavanje.

Izaberite omiljenu pozu za spavanje

Svako ima svoj položaj za spavanje koji mu najviše odgovara. Ali gledajte da to bude poza koja vam pomaže da se naspavate, a ne da vas boli vrat. Preporučuje se da su to poze sa strane ili na leđima, ne na stomaku.

Vežbanje pred spavanje

pixabay.com

Treba da vežbate i trčite svaki dan kako bi vam telo bilo svežije i puno energije, ali ovo treba raditi barem tri sata pre spavanja.

Hladne noge

Ako su vam stopala hladna, nećete moći odmah da zaspite. Zbog toga bi trebalo da zagrejete noge oblačeći čarape.

Kvalitetan dušek

Nikada nemojte da štedite novac kupovinom lošeg dušeka. Na kvalitetnom dušeku ćete udobnije spavati i bićete sveži i odmorni ujutru.

Izbegavajte kafu pred spavanje

KAfa
Pixabay.com

Kafa sadrži kofein, a kofein je poznata supstanca koja mnoge čini budnim. Pokušajte da ne pijete kafu četiri sata pred spavanje. Kofein ubrzava metabolizam tela kako bi se osećalo svežije i to je jedini razlog zašto je ne treba piti u kasne sate.