Da pojednostavimo – bez obzira na to koliko sadrže kalorija, važno je da namirnice koje unosite imaju i hranljivih sastojaka jer u suprotnom unosite prazne kalorije zbog kojih se salce gomila.

Kalorije treba da nam daju energiju, ali prazne kalorije su kada nam hrana daje energiju, a vrlo malo nutritivnih vrednosti. Šećer je najbolji primer za to jer ima mnogo kalorija, a nikakvu nutritivnu vrednost – objašnjava nutricionistkinja Rijanon Lamber.

Umesto da se fokusirate samo na brojke, nutricionistkinja insistira da je ključ u tome da jedete raznovrsne namirnice koje su bogate nutrijentima.

Želite da unesete namirnice koje vam neće dati samo energiju, već i hranljive sastojke. Unos energije, tj. kalorija je važan, ali je još važnije da ljudi razumeju šta se nalazi u namirnicama, kako bi donosili bolje odluke kada je reč o ishrani – savetuje ona.

Nutricionistkinja je navela i nekoliko namirnica i napitaka koji su samo prazne kalorije i koje zbog toga treba da izbegavate, ako želite da smršate.

Alkohol

Viski Rakija Čaša Alkohol
Pixabay.com

To je broj jedan kada je reč o praznim kalorijama – upozorava Rijanon, dodajući da je ključ u umerenosti.

I ja volim da popijem čašu vina, ali to su zaista samo prazne kalorije. Uprkos svim istraživanjima o vinu, ništa u alkoholu nije dobro za vas – objašnjava.

Gazirani napici

U zavisnosti od konkretnog napitka, konzumirajući manju limenku neku gaziranog napitka unećete oko 140 kalorija. Praznih, bez ičega hranljivog.

U tim kalorijama nema ništa osim šećera, veštački zaslađivači su jednako loši i to pokazuje sve više studija – kaže nutricionistkinja

Veštački zaslađivači su povezivani sa povećanim rizikom dijabetesa, srčanih bolesti, povišenog krvnog pritiska.

Slatkiši

Slatkiši
Pixabay.com

Svi smo ponekad u iskušenju da se “natrpamo” slatkišima, ali zaista bi ih trebalo izbegavati.

Drugi slatkiši su još i gori od čokolade jer ona ima barem nekih dobrih efekata. Ostali slatkiši su, uglavnom, samo rafinisani šećer i ništa drugo – ističe nutricionistkinja, dodajući da slatkišima unosite samo bespotrebne kalorije.

Čokolada

Definitivno je bolje da jedete čokoladu nego neke druge slatkiše, ali ne preterujte. Čokolada je, kaže Rijanon, donekle i dobra je sadrži kakao, pa je bolje da jedete onu tamnu.

Tamna čokolada je svakako bolja jer sadrži barem neke nutrijente, uključujući i flavonoide – kaže ona.

Kako je dobar izvor flavonoida, antioksidanta, koji štiti od bolesti.

Testo

Hleb Testo
Pixabay.com

Pite, kroasani, slatke i slane kiflice i slične namirnice su samo prazne kalorije.

Reč je o veoma obrađenoj hrani, punoj rafinisanih šećera. To su prazne kalorije i trebalo bi da ih u ishrani imate što manje – kaže Rijanon.

Ona dodaje da je mnogo bolje da jedete domaće biskvite i kolače koje napravite, u koje ćete dodati manje šećera jer su kupovni puni šećera.

Voćni sokovi

Tačnije, reč je o zaslađenim voćnim sokovima jer su oni nezaslađeni puni vitamina, minerala i vlakana.

Inače, zašto vam treba još šećera u već slatkom voćnom soku? Pravi voćni sok je dobar jer sadrži korisne nutrijente, ali svi ostali su samo prazne kalorije – tvrdi nutricionistkinja.