Iako je borba protiv lažnjaka konstantna, a primer su česte zaplene šminke u svetu, koja uma ogromnu vrednosti, činjenica je da i kupci moraju biti svesni da je samo original vredan tog novca.

Ali nisu u pitanju samo pare već, pre svega, zdravlje, a to je neprocenjivo. Lažna šminka ne sadrži samo bakterije, tu su i brojni sastojci životinjskog porekla, kao i nedozvoljeni sastojci s liste zabranjenih. Iako je uglavnom reč o nesvesnoj kupovini lažnjaka, svetski mediji su više puta preneli objave žena koje su istakle kako im nije važno da li je kozmetika originalna, jer one žele da imaju lepu kutijicu s imenom popularnog brenda i da je ne plate onoliko kolika joj je stvarna cena. S druge strane, veći broj je onih žena koje su se izjasnile da su zbog lažne šminke dobile razne ozbiljne promene na koži poput alergija, konjuktivitisa, herpesa, od kojih neke nije bilo lako izlečiti.

Kako prepoznati fejk šminku

1. Stručnjaci tvrde da treba obratiti pažnju na cenu, prodajno mesto i pakovanje. Ako je nešto upola cene od originalne (čak i mnogo manje), tu već treba da vam se upali alarm. Takođe, većina tih megabrendova ima svoje kanale prodaje, koji su rasprostranjeni po svim društvenim mrežama i koji veoma dobro rade.

2. Osim internet prodaje (ili one po firmama, kada prodavci šminku donose u torbi), i samo pakovanje može biti pokazatelj da je u pitanju lažnjak. U pitanju su neobični fontovi, mutne fotografije i neke sitne, na prvi pogled možda neuočljive greške u izgledu i preciznosti pakovanja. Na to jako treba obraćati pažnju, a uvek treba proveriti i odakle roba dolazi.

3. Činjenica je da i veliki igrači, na primer, Amazon (a i mnogi domaći slični sajtovi), dozvoljavaju preprodavacima da prodaju svoje proizvode, a ko zna kakav kvalitet se iza toga krije. Takođe, ako se nudi samo nekoliko proizvoda iz iste linije, moguće je da su fejk, jer mnoge kozmetičke kuće imaju uslove plasiranja cele kolekcije proizvoda (ne prodaju se preko neta). Najsigurnije je kupovati u velikim parfimerijama, tj. u proverenim, poznatim lancima prodavnica kozmetike i na onlajn destinacijama određenog brenda, koji prodaje celu liniju svojih proizvoda.



loading...