5 C
Belgrade
11.12.2018
Naslovna Duša i telo OSLOBODITE SE NADUTOSTI I GASOVA: Ovih šest trikova poboljšavaju varenje hrane
Stomak
Sxc.hu/arnout66

OSLOBODITE SE NADUTOSTI I GASOVA: Ovih šest trikova poboljšavaju varenje hrane

Umesto preskakanja obroka, pratite ova jednostavna pravila i saznajte kako da u najkraćem roku zaustavite iznenađujuće stomačne reakcije.

154

1. Prestanite sa žvakanjem žvakaćih guma

Zaboravite na slamčice, žvake i cigarete. U sva tri slučaja, problemi sa nadimanjem nastaju zbog viška vazduha u vašem digestivnom sistemu, kaže gastroenterolog Sofi Balzora, doktor medicine i asistent profesora na Medicinskom fakultetu Univerziteta u Njujorku.

2. Preskočite veštačke zaslađivače

Veštački zaslađivači poput aspartama i sukraloze izazivaju probleme sa nadutošću, reči su Robina Foritana, registrovanog dijetetičara i nutricioniste u Njujorku. Vaše telo nije u mogućnosti da ih svari kao pravi šećer pa najčešće završe u stomaku praveći gasove i ostale digestivne probleme.

3. Ne jedite i ne pijte u isto vreme

– Istina je da unos vode tokom jela može da vas spreči i od prejedanja – ali se gutanjem, sa druge strane, razređuju sve važne želudačne kiseline i usporava sistem varenja – kaže Foritan.

Kada je ovaj proces ugrožen, neke od namirnica su teško svarljive i transportuju se u creva, koja dalje izazivaju osećaj nadutosti. Potrudite se da za vreme jela ne konzumirate više od nekoliko gutljaja vode (30 minuta posle obroka u mogućnosti ste da je pijete i bez ograničenja).

4. Kuvajte povrće

Posebno ako je u pitanju povrće iz porodice kupusnjača (brokoli, karfiol, prokelj), koje je, zbog visokog sadržaja vlakana, sirova hrana prilično teška za varenje. Generalno, kuvanje povrća na pari, prženje ili grilovanje, iniciraće rastvorljivost vlakana i olakšati ceo proces.

5. Prilagodite smuti

S obzirom na to da su već izblendirani, smutiji i šejkovi – čak i oni koji su od povrća – manje su opasni za probavni sistem i nadimanje. Probajte da koristite bademovo ili mleko od konoplje umesto uobičajenog kravljeg (laktoza nadima mnoge ljude) i proteinski šejk od graška ili pirinča koji je lako svarljiv, prirodan i pogodan za sve. Možete takođe ubaciti malo ananasa ili papaje koji sadrže prirodne digestivne enzime za bolje varenje.

6. Jedite buđavu hranu

Hraniti „dobre bakterije“ hranom bogatom probioticima pomaže u borbi protiv upale koja dalje opterećuje probavni sistem i prouzrokuje neprijatnu nadutost, kaže njujorški vodič za zdrav život Robin Jukilis, autor knjige “Thin From Within”.

– Dodavanje fermentisane hrane svakom obroku, poput kiselog kupusa, pomoći će u razgradnji nutrijenata – Druge opcije: kombuha, jogurt i kimči (korejski fermentisani kupus).