Broj obolelih od dijabetesa decenijama neprekidno raste.

 

Protokom decenija, broj obolelih od dijabetesa, tj. šećerne bolesti raste u svetu – od 108 miliona 1980. stigli smo do 422 miliona zabeleženih 2014.

Dijabetes je glavni uzročnik slepila, bolesti bubrega, srčanih napada i drugih zdravstvenih problema. Mnoge stvari koje činite mogu povećati rizik od dobijanja dijabetesa, pa je dobro biti informisan o tome. Ovo su najčešće i najopasnije loše navike na koje treba da obratite pažnju.

1. Pušenje. Možda nista slutili, ali pušenje može da proveća nivo šećera u krvi, pogotovo ako pušite preko 20 cigareta dnevno.

2. Jedete prevelike porcije. Prekomerena telesna težina je jedan od glavnih uzroka dijabetesa tipa 2.

3. Konzumirate previše životinjske hrane. Studije pokazuju da biljna hrana može da umanji šanse za razvoj dijabetesa, a čak i pospešuje kontrolu nivoa šećera u krvi kod ljudi koj su već oboleli.

4. Previše pijete. Mnogi vole da popiju nekoliko pića popodne ili uveče, ali alkohol je jedan od glavnih uzročnika dijabetesa. Previše pića može da umanji osetljivost tela na insulin, što može dovesti do razvoja dijabetesa tipa 2. Osim toga, alkohol može izazvati i gojaznost.

5. Izbegavanje vežbanja. Aerobik pomaže da se vaš krvni pritisak i holesterola održe na poželjnom nivo. Trebalo bi da vežbate, otprilike, oko pola sata dnevno, pet dana u nedelji.

6. Previše solite hranu. So pospešuje opasnost od dobijanja dijabetesa tako što povećava krvni pritisak.

7. Jedete previše brze hrane. Kao što znate, ovakvi obroci imaju prevelike količine masti i soli nego oni koje pripremate kod kuće.

8. Ne pijete dovoljno kafe. Studije pokazuju da konzumiranje tri šoljice kafe dnevno smanjuje rizik od dobijanja dijabetesa tipa 2 za, otprilike, 40 odsto. To je zbog toga što kafa sadrži polifenole, koji pomažu prevenciji bolesti kao što je dijabetes. Ipak, treba imati u vidu da kafa nije preporučljiva kada već bolujete od šećerne bolesti, budući da moža da umanji vašu osetljivost na insulin.

9. Unosite preveliku količinu ugljenih hidrata. Ako jedete previše ugljenih hidrata, može se dogoditi da unesete više nego što telo može sagoreti, a to znači da će se oni prtvoriti u masne naslage.