Sve nas fasciniraju namirnice koje nam preporučuju nutricionisti, jer oni znaju šta nam treba, ali isto tako i šta treba izbegavati.

 

Za pretpostaviti je da nutricionisti paze šta unose u organizam. Iako su i oni samo ljudi i isto se ponekad “počaste” ne toliko zdravom hranom, postoje neke namirnice za koje su kunu da ih nikad, nipošto ne konzumiraju. A ako oni toliko beže od njih, verovatno bi trebalo da bežimo i mi. Evo kojih osam namirnica nutricionistici izbegavaju u širokom luku:

1. Gazirana pića

Gazirana pića nisu hrana, a previše se konzumiraju u modernoj ishrani. Jedna limenka sadrži 40 grama šećera, a sve što sadrži više od osam grama šećera smatrase preteranim. Veštački zaslađivači u gaziranim pićima doprinose gojaznosti i dijabetesu.

2. Glukozno-fruktozni sirup

Ovaj sastojak se često nalazi u brzoj hrani i začinima. Fruktoza se 100 posto metabolizira u jetri i prolazi kroz hemijsku reakciju, tačnije formiraju se superoksidni slobodni radikali koji mogu uzrokovati upalu jetre. Sirup se takođe brže pretvara u masno tkivo od bilo kojih drugih ugljenih hidrata i povezuje se s metaboličkim sindromom i otpornosti na insulin.

3. Industrijsko ulje od semena

Ova ulja su visoko obrađena i hemijski tretirana, te im se obično dodaje miris kako bi bila jestiva. Ona brzo oksidišu, što uzrokuje stvaranje mnoštva slobodnih radikala: Takođe su puna omege-6, koja uzrokuje dalju neravnotežu omega masnih kiselina u telu. Umesto ovih industrijskih ulja, nutricionisti preporučuju ulja koja imaju visok postotak omega-3 i nezasićenih kiselina, kao što su ono od kokosa, maslina, makadamije i avokada.

4. Procesuirana soja

Soja se poslednjih godina preporučivala za konzumiranje i izbegavanje, gotovo u jednakoj meri. Ali nutricioisti tvrde da procesuirane verzije definitivno treba izbegavati po svaku cenu. Slobodna glutaminska kiselina ili MSG, koja je moćan neurotoksin, formira se tokom obrade soje. Sojini fitoestrogeni potencijalno mogu uzrokovati hipotireozu, te mogu dovesti do neplodnosti i povećati šansu za pojavu raka dojke kod odraslih žena.

5. Mesne prerađevine

Ovo meso obično se dobija od životinja koje se drže u zatvorenim prostorima u kojima se šire zaraze i koje su izložene brojnim hormonima i antibioticima. One su takođe pune natrijum nitrata, koji se koristi kao hemijski pojačivač ukusa, konzervans i pojačivač boje. Kad ih unosite u telo one se pretvaraju u hemikalije koje uzrokuju karcinom, a mogu se naći u različitim salamama, kobasicama, šunki i slanini.

6. Kokice za mikrotalasnu pećnicu

Ova vrsta kokica predstavlja veliku opasnost za zdravlje. U omote su dodate sintetičke hemikalije, pogotovo u industriji brze hrane, koje treba da spreče da iscure masti iz kese. Kokice za mikrotalasnu su pune tih hemikalija, koje se, kad se zagreju, automatski šire u same kokice. One štetno deluju na vaš endokrini sistem, a povezane su razvojem karcinoma, povišenim lošim holesterolom, smanjenim imunitetom, bolestima štitnjače i neplodnosti.

7. Margarin

To je visoko obrađeno biljno ulje, pakirano s trans-masnim kiselinama. Ustvari, radi se od najjeftinijeg ulja najslabijeg kvaliteta. Dakle, pravi se od onih industrijskih ulja koje bi trebalo izbegavati, a tokom prerade na visokoj temperaturi, stvaraju se slobodni radikali koji povećavaju rizik od karcinoma, srčanih bolesti i hormonske neravnoteže. Uz to, sadrže dodatne aditive i hemikalije, kao i omega-6 masne kiseline.

8. Bezmasne namirnice

Fat-free zvuči kao nešto dobro, jer za većinu ljudi masti predstavljaju nešto loše, ali ovakve namirnice su jako nezdrave. Prehrambena industrija počela je da menja životinjske masti nezasićenim biljnim uljima koja su dovela do povećanja potrošnje trans-masti. A kako bi to nadoknadili, proizvođači su počeli da dodaju velike količine šećera, između ostalog. Drugim rečima, rizikujete gojenje, dijabetes, srčane bolesti i rak.