Osim što je odlična za čišćenje bubrega, ova biljka ima još mnogo korisnih svojstava, a mi vam donosimo neke korisne recepte.

Peršun, na oko obična, začinska biljka, predstavlja pravo skladište vitamina i minerala nephodnih za normalno funkcionisanje ljudskog organizma: posle šipka i borovnice, peršunov list sadrži najviše vitamina C, čak 170 mg u 100 g.
Zatim, tu je znatna količina provitamina A, vitamina iz B grupe, čak izuzetno redak B12 vitamin, koji je veoma važan za izgradnju crvenih krvnih zrnaca. Sledi i čitava paleta minerala: gvožđe, kalcijum, mangan, magnezijum, bakar.

Osim što je odlična za čišćenje bubrega, ova biljka ima još mnogo korisnih svojstava, a mi vam donosimo neke korisne recepte.

Čaj za razne tegobe

Preliti 50 g svežeg peršunovog lista litrom ključale vode. Poklopiti i ostaviti 10 minuta. Dnevno piti 2,5 dcl. Pomaže kod groznice, poboljšava izlučivanje mokraće i reguliše menstrualni ciklus.

Sirup za jačanje nerava

Dobro izmešati 1kg bagremovog meda, 2dl soka od korena i lista peršuna i 5dl soka od maline. Uzimati tri puta po kašiku napitka pre jela.

Napitak za detoksikaciju i mršavljenje

Potrebno je: 1 šolja svežeg peršuna, 2 šargarepe srednje veličine i 2 vezice celera.

Šargarepe su bogate vitaminom A i deluju kao odličan antioksidant, a celer sadrži magnezijum i gvožđe.

Priprema: Sve biljke očistiti i iseckati, pa staviti u sokovnik. Dobijeni napitak piti jednom dnevno.

Lišće peršuna sadrži eterična ulja i najbolje je uzimati ga u svežem stanju, jer se jedino tako održavaju sva njegova svojstva. Ne valja ga sušiti i konzervirati, ali zato može da se zamrzne.

Da biste ga imali svežeg tokom godine, može se primeniti sledeći recept: oprati lišće u vodi i umotati ga u suvu, čistu, pamučnu krpu, ostaviti da odstoji tokom noći kako bi se prosušilo, sutra ga sitno iseckati i staviti u plastične čaše, a svaku čašu napuniti kuhinjskom solju i staviti u zamrzivač.