Kada je u pitanju rizik od moždanog udara, on takođe raste kod osoba koje uvek preskaču doručak. Naime, takve osobe imaju tri puta veću mogućnost da dožive fatalni moždani udar u odnosu na one koji jedu u jutarnjim satima.

Zašto je preskakanje doručka navika opasna po život?

Grupa naučnika sa Univerziteta u Ajovi naglašava da se radi o više različitih uzroka, a jedan od njih leži u tome da preskakanjem doručka rizikujete pojačan osećaj gladi tokom celog dana, zbog čega u popodnevnim satima može doći do prejedanja.

Hronično prejedanje u kasnije doba dana vodi u gojaznost, a ona dalje u niz bolesti i po život opasnih stanja. Osetljivost na insulin – hormon koji je povezan s gojaznošću i dijabetesom – takođe je smanjena tokom dugotrajnog jutarnjeg „posta“, tvrde naučnici.

Takođe, preskakanje doručka utiče i na druge hormonalne procese u organizmu što može da dovede do rasta krvnog pritiska. Na kraju, naučnici su utvrdili da što kasnije tokom dana počnemo da jedemo, to imamo veći rizik od povećanja nivoa lošeg holesterola u krvi.

Stručnjaci za bolesti srca saglasni su da je znatno zdravija navika pojesti nešto odmah nakon buđenja.

Postoje jasni dokazi da je navika konzumiranja uravnoteženog doručka direktno povezana s dobrim kardiovaskularnim zdravljem – naglasio je dr Imam, kardiovaskularni hirurg iz Univerzitetske bolnice Stejtn Ajland u Njujorku.

Uprkos tome, sve više ljudi u zapadnom svetu svesno preskače doručak, a posebno je to slučaj među mlađom populacijom.

Više od 28 odsto mladih u Americi svakodnevno preskaču doručak – upozoravaju naučnici.

Kako na duge staze ova navika uništava srce?

Da bi ovo saznali, naučnici koji su sproveli istraživanje proučavali su navike 6.550 Amerikanaca u dobi između 40 i 75 godina koji su umrli prirodnom smrću, u periodu od 1988. do 2011. godine. Otkrili su da je otprilike 19 posto ispitanih odgovorilo kako nikada nisu doručkovali ili su to činili vrlo retko.

Nakon analize svih prikupljenih podataka naučnici su ustanovili da navika preskakanja doručka povećava rizik od smrti vezane uz bilo koji uzrok za 19 posto, odnosno za 87 % kad je u pitanju smrt vezana za bolesti srca i krvnih sudova, poput srčanog i moždanog udara.

Autori istraživanja upozoravaju da nije samo važno hoćete li doručkovati nego i šta ćete doručkovati.

Ako doručak znači slatko punjeno pecivo ili žitarice koje sadrže 20 grama šećera po porciji, teško je poverovati da bi ovakve prehrambene navike u jutarnjim satima na duge staze mogle pozitivno da utiču na zdravlje srca i krvnih sudova. Umesto toga, odaberite uravnoteženi doručak koji sadrži proizvode od celih žitarica, voće, orašaste plodove i visoko vredne proteine. Ukoliko započnete dan s hranljivim i uravnoteženim doručkom, veća je verovatnoća da ćete i ostatak dana birati zdravije namirnice – savetuju stručnjaci.