Bez obzira šta je razlog koji vas motiviše na vežbanje, može se desiti i da postanete zavisni od vežbanja, a samim tim ono vam neće biti naporno, niti dosadno.

Za psihologe ukoliko se praktikuje redovno trčanje ono brzo može da preraste u pozitivnu zavisnost pri čemu organizam postaje spremniji, a ljudi manje samokritični.

Da li znate da je trčanje aerobna vežba koja u kratkom vremenskom periodu daje odlične rezultate? Mnogo veći učinak ima ova vežba nego hodanje ili vožnja bicikla.

Šta je potrebno za redovno trčanje?

Kažu da je najvažnija odluka. Ali, da li je baš tako?

Naime, ako želite da budete stalno aktivni, onda kupite dobre patike, odredite najbolje mesto i naoružajte se voljom. Međutim, ako ne želite da čekate proleće, eto prilike da trčite i u svom stanu. A sve što vam je potrebno jeste traka za trčanje.

Može se reći da je trčanje jedan od najisplativijih, ali i najpristupačnijih sportova. A da ne pominjemo kakve učinke redovnom fizičkom aktivnošću možete imati. Zato bacite se na posao na vreme.

Da li je intenzitet trčanja važan?

Naravno da nije presudan, ali svakako jeste važan. Ipak, najvažnija je telesna težina. Zbog bržeg sagorevanja kalorija osobe sa više kilograma će brže gubiti na težini. Dakle, kako osoba izgubi veći broj kilograma, njena prosečna potrošnja kalorija približićr se prosečnoj potrošnji kalorija osobe koja ima normalnu telesnu težinu.

Ako odredite neki cilj kojem težite brže ćete stići do rezultata. A to i jeste najbolja motivacija za početak redovnog vežbanja. Dok jedni žele da se zabave, drugi hoće da se oslobode od stresa, ima i onih koji žele da dovedu svoj fizički izgled u red i svoje zdravlje poboljšaju.

Najpre odredite jedan cilj, a kada ga dostignete onda odredite sledeći i tako redom.

Kako trčanje utiče na zdravlje?

Stručnjaci savetuju redovnu fizičku aktivnosti svima koji imaju problem sa kardiovaskularnim bolestima. Naime, srce je mišić. Ako želite da vaši mišići budu jači, onda redovno vežbajte. Ukoliko trčite, srce počinje pojačano da pumpa krv, a to znači da je manja verovatnoća da nastane krvni ugrušak. Tokom trčanja vene i arterije postaju elastičnije, jer se koroste za povećani protok krvi.

Kod osoba koje nisu dovoljno fizički aktivne javlja se često dijabetes i to najčešće dijabetes tipa 2. Uglavnom je reč o osobama koje se hrane nepravilno, a da biste predupredili pojavu ove bolesti, na vreme krenite sa vežbanjem. Da li znate da redovno trčanje smanjuje nivo šećera u krvi?

Treba napomenuti da se redovnim trčanjem jača imuni sistem, pa organizam postaje otporniji na viruse, prehlade i grip, a smanjuje se umor, bolovi u leđima i menstrualni bolovi.

Trčanjem se smanjuje rizik od raznih bolesti!

Naučna istraživanja su pokazala da redovni trening u trajanju od pola sata smanjuje rizik od nastanka malignih bolesti kao što je rak dojke, materice ili creva. Umerenim vežbanjem reguliše se rad hormona.

Takođe se poboljšavaju i mentalne funkcije, jer se trčanjem povećava protok krvi u mozak, a tada mozak prima veću količinu kiseonika i drugih hranljivih materija i postaje produktivniji.

Ako imate problem sa povišenim krvnim pritiskom, dovoljno je samo nekoliko nedelja redovnog trčanja kako bi se krvni pritisak smanjio. Svim osobama koje imaju problem sa povišenim krvnim pritiskom preporučuje se da praktikuju aerobne vežbe kako bi se osećali bolje, a problem sa pritiskom regulisali.

Tokom trčanja i vaša pluća postaju jača. U početku ćete brzo ostajati bez daha, ali ako budete uporni i istrajni, vaša pluća će ojačati ormon vam neće brzo ponestajati.

Manje celulita, brže sagorevanje kalorija, jače kosti…

Imate problem sa celulitom? Mi imamo rešenje! Ako želite da se rešite masnih naslaga na trlu, onda se bacite na vežbanje. Najbolji učinak daće aerobne vežbe, pa vam mi preporučujemo da trčanje redovno praktikujete.

Tokom trčanja sagoreva se veliki broj kalorija. Ako želite da se rešite kilograma na duže staze, onda eto rešenja. Uz pravilnu ishranu i redovnu vežbu problem sa kilogramima će brzo nestati, a rezultati će biti vidljivi u kratkom vremenskom roku.

I u borbi za očuvanje mentalnog zdravlja savetuje se redovna fizička aktivnost. Ako redovno vežbate, popraviće vam se raspoloženje, a samim tim će se lučiti i ormone sreće koji će doprineti da se bolje osećate. A pritom, čim bidite promene na telu, bićete zadovoljniji, a samim tim i srećniji.

Tokom redovnom trčanja jačaju se i kosti u donjem delu tela. Kada se stvara dodatni pritisak u tom delu tela, telo reaguje tako što povećava koštanu masu. Ako želite da povećate koštanu masu u gornjem delu tela, onda obavezno praktikujte i vežbe snage.

Sa redovnom fizičkom aktivnošću pojačaće vam se apetit, jer ćete i više kaloroja sagorevati. Zato jedite češće i zdravije obroke. Ukoliko redovno vežbate i vaša probava biće bolja.

Kvalitetnijim treningom do boljeg sna!

Ako trčite na otvorenom, garantujemo vam da će trčanje doprineti i da bolje spavate. Međutim, obratite pažnju na kvalitetan odmor, jer ako redovno vežbate biće vam potrebno dovoljno sna kako bi se telo odmorilo i oporavilo.

Mi smo naveli samo neke osnovne prednosti koje ima trčanje, a ako ste rešili da krenete sa vežbanjem, ne čekajte proleće ni lepše vreme. Uz trake za trčanje brzo i lako ćete u svom domu postići željenu formu.

Da li je isto trčati u prirodi i na traci za trčanje?

Iako su u poslednje vreme sve popularnije trake za trčanje, ne samo kod profesionalaca, nego i kod rekreativaca, jedno je sigurno. Trake za trčanje su izuzetno zhvalne i korisne fitnes sprave. Ali može li se porediti trčanje na traci sa trčanjem u prirodi?

Ovo je pitanje koje uvek izaziva polemike među ljubitejima trčanja, a bez obzira što su mišljenja podeljena, naučna istraživanja su pokazala da je dovoljno da napravite nekoliko izmena u domu i trčanje na traci neće se razlikovati od trčanja u prirodi.

Trake za trčanje u domu

Istraživanja su pokazala da je od izuzetnog značaja postavljanje trake u domu na 1% nagiva, jer se tako priagođavate uslovima kao i kod trčanja napolju, a time se i odražava potrošnja energije. Kada se postavi traka na nagib od 1% onda se nadoknađuje to što u domu nema otpora vaduha, a s obzirom da se tepih ispod vas pomiče, od vas se zahteva trud isti kao i kad trčite u prirodi.

Takođe, maksimalni udisaj vazduha kod trčanja u prirodi i na traci je isti stoga trčanje u domu podjednako je efiasno kao i trčanje u prirodnom okruženju.

Naučnim istraživanjem dokazano je da su ispitanici koji su trčali napolju i na traci imali biomehaničke uzroke.

Svakako, najvažnija prednost trake za trčanje jeste to što niste ograničeni vremenskim uslovima. Dok jedni vole ravan teren, drugima više prijaju kišni dani i loš teren. Ako ste od onih koji ne žele da čekaju da se svi vremenski uslovi poklope, eto prilike da odmah počnete sa treniranje. Izaberite adekvatnu traku za trčanje i prionite na posao.

Ako zaista želite da se vratite u formu, zaboravite na izgovore. Uz čvrstu volju, naporan trening i dobru traku za trčanje brzo ćete se rešiti viška kilograma, a samim tim ćete i poboljšati svoj imuni sistem.

Srećno!



loading...