Pravilnom ishranom do savršenog izgleda: Jedna namirnica je kriva za taloženje vode u organizmu

Jedan od čestih problema sa kojim se mnogi suočavaju jeste nakupljanje viška tečnosti u organizmu. Donosimo vam 5 načina pomoću kojih se možete rešiti viška.

pixabay.com

Nakupljena voda u organizmu često nas može dovesti u zabludu da imamo koji kilogram viška, pa se nameće pitanje kako se rešiti viška tečnosti u organizmu i koje su prevencije.

Jedan od najčešćih faktora zadržavanja vode jeste preveliki unos soli. Bubrezi imaju zadatak da regulišu količinu vode koju telo održava ili izlučuje, a ukoliko se konzumiraju obroci sa visokom količinom natrijuma, bubrezi će zadržavati vodu kako bi razblažili taj visok nivo soli.

Postoje i drugi faktori koji mogu uticati na zadržavanje vode, a to su:

  • Loša ishrana
  • Loša cirkulacija
  • Nedostatak kretanja i previše sedenja
  • Nedostatak ili višak nekih vitamina i minerala
  • Proširene vene
  • Stres
  • Menstrualni ciklus
  • Izloženost toploti predugo vremena
  • Alergije
  • Bolesti jetre
  • Bolesti srca
  • Bolesti bubrega
  • Problemi sa štitnom žlezdom
  • Određeni lekovi

Postoji mnoštvo simptoma koji ukazuju na višak vode u organizmu, dok uobičajena područja na koja siptomi utiču jesu potkolenice, ruke, noge, grudi i stomak.

U nogama, stopalima i rukama simptomi uključuju:

  • Otok
  • Promene u boji kože
  • Sjajna ili natečena koža
  • Ostajanje otiska kada se utisne prst u kožu
  • Bolovi u nogama
  • Krutost u zglobovima
  • Dobijanje na težini

Takođe, uzroci mogu biti i zdravstvene prirode, a kada je to u pitanju, najčešće se odnose na rad bubrega.

Načini koji mogu pomoći pri izbacivanju viška tečnosti su sledeći:

  • Pijte vodu – Konzumiranje vode pomoći će vam da razblažite nivo natrijuma u ​telu. Takođe, unos vode može pomoći pri gubitku kilograma.
  • Pokrenite se – Fizička aktivnost uvek je dobro došla, te nam može doneti brojne benefite za zdravlje organizma. Znojenjem se oslobađa voda iz tela, kao i elektroliti poput natrijuma, koji mogu biti uzrok podbulosti.
  • Izbacite prerađenu hranu – Industrijski prerađene namirnice sadrže i brojne veštačke aditive, koji takođe mogu uticati na zadržavanje vode u telu. Osim toga, mogu uticati i na nakupljanje nepotrebnih kilograma.
  • Ograničite unos ugljenih hidrata – Konzumiranje ugljenih hidrata neće direktno uzrokovati zadržavanje vode. Međutim, za svaki gram ugljenih hidrata koji se skladišti u organizmu kao glikogen, telo zadržava oko 3 grama vode. Na taj način telo održava ravnotežu. Ali kada unesete manje ugljenih hidrata ili niži broj kalorija, potrošićete glikogen, a time i vodu, piše Totally Wellness. Takođe se veruje da preteran i nepravilan unos hidrata dovodi do gojaznosti.
  • Magnezijum – Hrana bogata magnezijumom jeste zeleno lisnato povrće, bademi, avokado… Magnezijum takođe pozitivno utiče na rad nervnog sistema.