Ukoliko želite da ostanete u drugom stanju, evo nekih saveta koji mogu da vam pomognu.

Životni stil

Žene bi trebalo da ostanu aktivne, ali da izbegavaju preterano naporne treninge jer oni mogu da spreče da dođe do ovulacije. Preterano vežbanje, do stanja iscrpljenosti, povećava rizik od problema sa plodnošću za čak 230 odsto. Trebalo bi da pazite i na kilažu – indeks telesne mase veći od 30 može da udvostruči vreme koje je potrebno da ostanete u drugom stanju.

Kada je reč o muškarcima, trebalo bi da vežbaju tri puta nedeljno kako bi se povećao broj spermatozoida, ali opet, preterano vežbanje može da ih smanji tako što se smanjuje nivo testosterona. Muškarci koji žele da postanu očevi trebalo bi i da izbegavaju saune, jer toplota loše utiče na kvalitet sperme.

Radite na tome

Bilo bi dobro, ako je ikako moguće, da ne radite noćne smene jer se tako povećava rizik od neplodnosti, pošto se negativno utiče na proizvodnju hormona.

Stručnjaci savetuju izbegavanje izloženosti toksinima ako ste, na primer, frizer, kozmetičar ili radite sa poljoprivrednim preparatima. Muškarci koji žele da se ostvare u ulozi oca ne bi trebalo da drže laptop u krilu, niti da nose mobilni telefon u džepu farmerki.

Pazite na zdravlje

Nemojte da pušite jer to otežava začeće kod žena, a smanjuje i kvalitet i kvantitet sperme.

Kafu zamenite čajem. Ima dvostruko manje kofeina, a bogat je antioksidantima. Holandska studija u kojoj je učestvovalo 9.000 žena otkrila je da one koje piju četiri ili više šoljica kafe dnevno imaju za četvrtinu manje šanse da ostanu u drugom stanju.

Alkohol bi takođe trebalo izbegavati jer pet jedinica alkohola nedeljno znatno smanjuje kvalitet i kvantitet sperme.

Vodite računa i o lekovima – nesteroidni antizapaljenski lekovi poput ibuprofena ili aspirina takođe mogu da otežaju zatrudnjivanje.

Pazite na tajming

Vodite računa o menstrualnom ciklusu, odnosno o plodnim danima – razne aplikacije, recimo, mogu da vam pomognu da utvrdite kada su vaši plodni dani.

Hrana za plodnost

Muškarci ne bi trebalo da konzumiraju sojino mleko jer sojini proizvodi sadrže izoflavone, koji “imitiraju” efekat ženskog hormona estrogena. Sa druge strane, trebalo bi da jedu masnu ribu jer je bogata omega-3 masnim kiselinama, što je važno za proizvodnju zdrave sperme. I cink, selen, vitamin C, vitamini B12 i E su dobri za proizvodnju sperme.

Žene koje žele da postanu mame trebalo bi da izbegavaju slatkiše i proste ugljene hidrate, poput belog hleba, paste i pirinča. Ove namirnice dovode do naglih promena nivoa insulina, što može negativno da se odrazi na ovulaciju.

Opustite se

Mnoge parove nervira kada im neko kaže da prestanu da brinu, da se opuste i da će začeti bebu. Ali dr Ketrin Hud kaže da, iako je to lakše reći nego uraditi, u tome zaista ima istine.

“Postoje dokazi da stres smanjuje šanse začeća jer utiče i na ovulaciju i na proizvodnju sperme.” 

Jedna studija je pokazala da visok nivo stresa smanjuje šanse za začeće za 29 odsto!

Dakle, pobrinite se da imate vreme samo za sebe i da radite nešto u čemu uživate. Na primer, idite na jogu ako to volite, čitajte, pišite…



loading...