Iako je leto još uvek u punom zamahu, jedna od važnih priprema za hladnije dane ogleda se u ojačavanju imuniteta i unošenju hrane koja je prepuna hranljivih materija.

 

Poznato je od davnina da limun obiluje vitaminom C, ali i mnogim drugim, za naše zdravlje, korisnim nutrijentima. Štiti od mnogih bolesti i kao superhrana jedna je od najkorisnijih namirnica koje nam je priroda “darovala”.

Sadrži bioflavonoide, pektin, folnu kiselinu, vitamine C, A, B1, B6, kalijum, kalcijum, magnezijum, fosfor, mangan, a blagonaklono deluje na rad jetre, creva, želuca, imunog, nervnog i kardiovaskularnog sistema.

Pripremite 4 limuna i 7,5 dl jabukovog sirćeta. Ogulite limune i s unutrašnje strane belu kožicu. Iscedite sok i stavite ga zajedno s koricom u staklenu teglu od litar. Zagrejte jabukovo sirće na 50 do 60 stepeni i prelijte limunove korice i sok u tegli. Zatvorite teglu i dobro je protresite i ostavite na sobnoj temperaturi dve nedelje. Teglu svaki drugi dan malo protresite, a nakon dve nedelje sve procedite kroz gazu.

Ovo sirće s limunom izvrstan je za sveže salate, ali i kao marinada za ribu, a pomoći će i u jačanju imuniteta. Svakako pokušajte da koristite neprskani limun kako biste izbegli ostatke pesticida. Najviše soka od limuna dobićete ako plodove ostavite na sobnoj temperaturi. Svakako ga, pre nego što ga isečete i iscedite, malo pritisnite, zarolajte po stolu ili dasci.