PRIRODNI PROBIOTICI: Sedam namirnica koje treba jesti za ZDRAV probavni sistem

Ukoliko vodite računa o svom zdravlju, sigruno obraćate pažnju i na vaša creva, varenje i želudac.

Stomak
Ohmega1982/freedigitalphotos

Probiotici su ti koji će vam pomoći da poboljšate vaše zdravlje, ali oni ne moraju biti samo farmaceutski.

Postoje određene namirnice koje vrše takoreći istu ulogu, a ujedno su i prevencija od raznih bolesti.

Sve uloge probiotika:

  • jačaju imunitet
  • regulišu želudačnu pH vrednost
  • kontrolišu telesnu težinu i ubrzavaju metabolizam
  • pospešuju bolje varenje
  • povećavaju otpornost na stres
  • sprečavaju infekcije i leče dermatološke probleme
  • koriste se posle upotrebe antibiotika

Jogurt
Jogurt je najpoznatija probiotička namirnica. Ona je izvor dobrih bakterija koje drže zdravu ravnotežu u crevima i koje pomažu u smanjenju gasova, proliva i drugih probavnih problema.

Kefir
Kefir je po strukturi i ukusu sličan jogurtu i sadrži 11 g proteina po šolji. Nastaje dodavanjem zrnca kefira u mleko koji se dalje fermentiše. Redovno konzumiranje kefira jača imunitet , čisti organizam  i obavlja sve funkcije dobrog probiotika.

Savet: Jogurt i kefir se preporučuju u kombinaciji sa namirnicama bogatim vlaknima jer je ovakva kombinacija odlična za regulisanje telesne težine i smanjivanje obim struka. Integralne namirnice, kao i sveže voće i povrće, obiluju ovakvim vlaknima pa se preporučuju.

Kiseli krastavci i kiseli kupus
Kiseli kupus je zaštitnik organizma, izuzetno je hranljiv i prirodan je izvor probiotičkih kultura. Leči bolesti prouzrokovane disbalansom crevne flore, blagotvorno deluje na mikrofloru želuca i creva i čisti organizam i jetru od toksina. Odličan je izvor vitamina C i vitamina B12, pa se preporučuje i vegetarijancima.

Kiseli krastavci sadrže veoma malo masnoće a veliku količinu vode i proteina. Bogat su izvor minerala, antioksidans i odličan probiotik. Balansiraju probavu i stvaraju dobre bakterije pa izbacuju toksine iz organizma. Sprečavaju nastana čira na zelucu a kiselost krastavaca pomaže u kontroli dijabetesa.

Savet: Redovnim konzumiranjem fermentisanih namirnica ne rešavaju se samo problemi sa varenjem, već se i popravljaju raspoloženje i ublažava napetost.

Kombuha
Kombuha je napitak koji je nastao fermentcijom zaslađenog crnog čaja i koji sadrži veliku količinu zdravih crevnih bakterija. Poreklom je iz Kine i pomaže u gubitku tezine i snadbevanju energijom. Preporučuje se osobama koje su imale problema sa gljivicom kandidom.

Tempeh
Tempeh je hrana nastala sojinom fermentacijom. Bogat je izvor proteina, zdravih masti i biljnih vlakana. Obavlja funkciju detoksikacije i služi kao preventiva raka debelog creva.

Miso supa
Miso supa je bogat izvor probiotskih bakterija, niskokalorična je i bogata antioksidansima. Priprema se uz pomoć algi, povrća i miso paste.

Savet: Probiotike treba uzimati 2 sata nakon primene antibiotika radi očuvanja normalne crevne flore. Istovremeno uzimanje antibiotika i probiotika ne bi imalo efekta.