Ali, dermatolozi podsećaju da je hrana koju jedemo osnova zdrave i sjajne kose.

Nakon tridesete godine rast vaše kose će se postepeno usporavati. Kako biste to sprečili u jelovnik uvrstite namirnice bogate proteinima, gvožđem, vitaminima A, B, C, D i E, omega-3 masnim kiselinama, cinkom, selenom i magnezijumom.

Dermatolozi savetuju da svoju ishranu obogatite orašastim plodovima, jer istraživanja pokazuju da omega-3 i omega-6 masne kiseline mogu da pomognu u smanjenju gubitka kose i poboljšanju rasta kose. Osim toga, orašasti plodovi bogati su vitaminom B i E, magnezijumom i cinkom, što će sprečiti opadanje i krzanje kose i učiniti je sjajnijom.

Losos, haringa, tuna i sardina bogate su belančevinama, vitaminom D, omega-3 masnim kiselinama i drugim komponentama koje će ojačati vašu kosu. Dobra opcija su i školjke koje su bogate cinkom koji će vašu kosu učiniti gušćom i bujnijom.

Svom jelovniku dodajte i spanać, hranljivi sastojak bogat gvožđem, ali i jaja koja su sjajan izvor belančevina koje su važne za zdravu kosu i njen rast.

Grašak je takođe važna namirnica jer je bogat proteinima, gvožđem, cinkom i biotinom koji podstiču rast kose. U nedostatku biotina kosa često postane tanka i lomljiva.

Vašu kosu zdravijom će učiniti i jelovnik bogat crvenim mesom i tamnozelenim povrćem, kao i ljute paprike, krompir, šargarepa i grčki jogurt.