Proteini čuvaju vitku liniju

Ukoliko želite da vaš organzam bude u top formi i da sačuvate vitku liniju pravi izbor je proteinska ishrana.

Najveći problem je u tome što oni koji unose malo proteina preteruju sa ugljenim hidratima, a proteini su ključni za osećaj sitosti i dokazano siguran način da se kilogrami ne vrate, tvrde naučnici sa Univerziteta u Sidneju.

Dobri izvori proteina su piletina i ćuretina, riba pasulj, jaja, jogurt, mahunarke, mleko i orašasti plodovi.

Preporuke za unos proteina u svakodnevnoj ishrani

* Unosite mešavinu zdravih proteina. Gotovo svaka razumna dijeta će vam dati dovoljno proteina svaki dan. Unos raznolike hrane će osigurati da dobijete sve amino kiseline koje su vam potrebne.

Obratite pažnju na proteinski paket. Retko jedete čiste proteine. Neki proteini dolaze u paketu sa zdravim vlaknima i mikronutrijentima, kao što su mahune, orasi, i žitarice. Neki proteini dolaze u paketu sa puno nezdravih masnoća, kao kad jedete masnu govedinu ili pijete punomasno mleko. Ribe i živina su najbolji izbor za meso. Ako jedete crveno meso, kao što su govedina, svinjetina ili jagnjetina, izaberite nemasne delove i jedite crveno meso samo povremeno.
* Izaberite mlečne proizvode od obranog mleka ili sa manje masnoće.
* Balansirajte ugljene hidrate i proteine. Smanjenje visoko prerađenih ugljenih hidrata i povećanje unosa proteina poboljšava nivo triglicerida i HDL-a u krvi. Tako možete smanjiti šanse od dobijanja srčanog i moždanog udara, ili nekog drugog oblika kardiovaskularnih bolesti.
*Umereno konzumirajte soju. Soja, tofu, i druge namirnice na bazi soje su izvrsna alternativa za crveno meso. Ali ako niste odrasli jedući puno soje, nema razloga da preterujte: Dve do četiri porcije nedeljno je dovoljno. Više od toga verovatno neće imati nikakve zdravstvene prednosti, a sa druge strane ne možemo biti sigurni da nema štete.
*Uključite masne ribe u prehranu– barem dva puta nedeljno
*Za užinu uzmite semenke i neslane orahe. Pokušajte suncokret, bundevu, susam, brazilski orah, indijski orah, orasi, lešnici ili bademi.
*Uvedite mahune kao alternativni izvor proteina. Oni uključuju leblebije, sočivo, grašak i razne vrste pasulja.