Lu Šuler, jedan od autora knjige “The New Rules of Lifting for Abs”, nije uradio nijedan trbušnjak u proteklih 10 godina.

 

Trbušnjaci svih vrsta imaju za cilj da mišiće abdomena učine većim. Međutim, svi mi imamo te mišiće. Moj sin je imao ‘pločice’ tokom detinjstva, a da nikad nije uradio ni jedan trbušnjak. Samo je bio mršavo, aktivno dete – kaže Šuler.

Nije nikakva vest da je ishrana presudan faktor za izgled stomaka, ali većina ljudi ne uviđa da najefikasnije vežbe za mišiće abdomena nisu trbušnjaci. Štaviše, te vežbe mogu doneti više štete nego koristi.

Prema studiji objavljenoj u časopisu “Journal of Orthopaedic & Sports Physical Therapy”, vežba sa fitnes loptom (demonstrirana je u priloženom videu), daje mnogo bolje rezultate od bezbrojnih trbušnjaka.

To je obična varijacija na temu takozvanog izdržaja (ili “daske), koja učvršćuje mišiće abdomena, ali i kukova i omogućava više eksplozivnosti i efikasnosti pri vežbanju.

Takođe, studije su pokazale da je pomenuta vežba s loptom oko 25 odsto efikasnija od trbušnjaka.

Izdržaj je mnogo teža vežba nego što na prvi pogled deluje. Ipak, sticanjem snage, možete lako povećavati trajanje izvođenja vežbe i to pred ogledalom, kako biste bili sigurni da pravilno radite vežbu.