SADRŽE SAMO PRAZNE KALORIJE: Tri namirnice na koje morate da zaboravite ako hoćete da SMRŠATE

Izbegavajte ih!

Gojaznost
Pixabay.com

Pravilna ishrana prvenstveno je važna zbog dobrog zdravlja. Nutricionisti tvrde da je ključno da jedemo prave namirnice, u pravoj količini u pravo vreme. To znači sledeće: 4 do 5 obroka na dan (doručak, ručak, večera + 1 do 2 užine) ali je jako važno i da izbegavamo namirnice koje loše utiču na organizam, a pritom i goje.

Čips

Grickalice, slane i slatke, najviše doprinose gojenju! Pune su masti koje se pretvaraju u šećere, a potom u salo. Imaju visoku kalorijsku vrednost, a ne stvaraju osećaj sitosti. Čips je napravljen od tri jednostavna sastojka: iseckanog krompira, ulja i soli. Pun je masnoća i rafinisanih ugljenih hidrata. Dokazano je da čips jako puno goji, zato je bolje da probate sa zdravijom alternativom: sitno naseckajte  krompir, dodajte maslinovo ulje, malo morske soili i bibera i zapecite u rerni na 200 stepeni.

Sokovi

Kada pijemo sok, imamo utisak da ništa nismo zgrešili s ozbirom na to da nismo jeli, ali zašećereni sokovi možda i najviše goje. Ne sadrže nikakve hranljive sastojke, samo “prazne” kalorije. Osim što goje, povećavaju rizik i od dijabetesa.

Prerađene namirnice

Suhomesnati proizvodi i kobasice jesu primamljivog ukusa, ali treba jesi namirnice koje sadrže biljna vlakna, beta glukane, celulozu i pektin. Najzdravije bi bilo da u hambruger dodate avokado umesto slanine, da picu napravite sa povrćem, a sendvič sa humusom.