SAMI SMO SEBI NAJVEĆI NEPRIJATELJI: 9 loših navika zbog kojih lako možete da DOBIJETE GRIP

Simptomi gripa obično počinju naglo, a neki od njih uključuju osećaj hladnoće (groznicu), kašalj, curenje i začepljenost nosa, bolove u telu, glavobolju, umor te u nekim slučajevima povraćanje i proliv.

Pixabay

Budući da se virus gripa obično javlja u februaru, izbegnite sledeće greške kako ne biste ugrozili zdravlje i zarazili se.

1. Zaboravljate temeljno oprati ruke
Pranje ruku najbolji je saveznik za ubijanje bakterija, no postoji jedna uobičajena greška koju većina ljudi zaboravlja, a to je pranje palčeva. Budući da je to prst koji dodiruje neke od najprljavijih površina (ekran ili tastaturu mobilnog telefona, dugmad na daljinskom upravljaču), važno je temeljno i ravnomerno oprati sve prste na rukama.

Osim pranja ruku važno je da provetravate prostorije, pijete dovoljno tečnosti i vodite zdrav život.

2. Stavljate torbicu na pod
Stavljanje torbice ili ranca na pod je otvoren poziv bakterijama, pogotovo ako ih spustite na pod u zahod ili restoranu, a zatim stavite na kuhinjski stol ili pult. Ako ste to već učinili, a vaša torba je izrađen od tkanine ili kože, kao i većina, koristite meku krpu da obrišete prljavštinu.

3. Zaboravljate da dezinfikujete sve ručke
Uvek čistimo kvake na vratima, ali često zaboravljamo ručke ostalih ormarića u kući. Neka od najprljavijih mesta u kući su ručke koje svako dotakne. Trebalo bi da ih obrišete barem svaki drugi dan, ako možete da se setite, a svaki dan ako je neko u kući bolestan od gripa.

4. Hodate u cipelama po kući
U cipelama hodate bukvalno svuda, a kada ih unesete u kuću i hodate u njima unutra, prljavštinu prenosite na vaše podove. To znači da u svoj dom donosite bakterije od kojih možete da obolite, pogotovo deca koja imaju slabiji imunitet.

5. Jedete ručak za radnim stolom
Istraživanja pokazuju da je radni sto prljaviji od prosečne WC daske, tako da bi trebalo da izbegavate ručak u blizini ove kontaminirane površine. Ako već i morate da jedete na radnom mestu, dezinfikujte radnu površinu vlažnim maramicama za čišćenje.

6. Čistite mobilni telefon
Mobilni telefon je jedan od predmeta na kojem se skupljaju brojne nečistoće. Držimo ga na različitim prljavim površinama i koristimo ga prljavim rukama. Zato ga barem jednom dnevno temeljno očistite.

7. Zaboravljate da jedete jogurt
Dobar imunitet i uravnotežena crevna flora ključni su u borbi protiv gripa. Probiotici u jogurtu dodatno će osnažiti organizam.

8. Posteljinu menjate retko
Na posteljini se mogu zadržati klice, što znači da će onaj ko deli krevet biti osetljiv na bilo koji virus koji je možda unesen u dom i obratno. Ne bi trebalo dugo da čekate da promenite posteljinu. Idelano bi bilo da je menjate svakih nedelju dana.

9. Ne vakcinišete se protiv gripa
Iako vakcine nisu 100 posto efikasna zaštita, vakcinacija je dobar način prevencije protiv gripa. Kao i uvek, konsultujte se sa svojim lekarom pre nego što se vi ili članovi vaše porodice vakcinišete.



loading...