SAN I ZDRAVLJE: Ovo je IDEALNO VREME za odlazak na spavanje

Postoji nekoliko faza sna.

spavanje
pixabay

Kada ste poslednji put legli na vreme da spavate?

I da li uopšte znate kada je pravo vreme za spavanje?

Za organizam, um i razum je veoma važno spavati od 1 do 3 sata posle ponoći, apeluju stručnjaci.

Prema njihovim rečima, tako se jača nervni, imuni i mišićni sistem.

Neki veruju da je ovo vreme povezano sa plimom i osekom koji imaju veoma povoljan uticaj na spokoj našeg tela.

Ono što je važno da znate jeste da odlazak u krevet, zbog zdravlja organizma, ne bi trebalo da bude nakon 23 časa.

Ukoliko želite zdrav i odmoran organizam, najbolje bi bilo da spavate između 22 sata i 6 ujutru. Tačnije, 22:10 je najbolje vreme za gašenje svetla i odmor tela.

Tokom noći, stručnjaci tvrde, imamo 5 faza spavanje. Tačnije, u pitanju su ciklusi koji traju po 90 minuta i sve do 8 časova.

Tokom ovih ciklusa imamo četiri “ne-Rem” faze i jednu REM fazu sna koje se ponavljaju tokom noći sve dok se ne probudimo. San je u prvoj fazi najslabiji, dok je u četvroj najdublji. Poslednju fazu predstavlja ono što sanjamo i tada smo najčešće najbliži budnom stanju.

Unutar našeg organizma postoji biološki sat i san je zbog toga posebno važan. Tokom tog perioda se obnavljaju mnoge funkcije organizma, a evo kako izgleda ta satnica:

21-22: telo eliminiše toksine iz imunog sistema,
22-01: jetra se regeneriše i eliminiše otrove,
01-03: koštana srž stvara krv,
03-05: obnavljaju se pluća,
05-07: regeneracija debelog creva i redukovanje toksina.