Tuširanje kao jedna od osnovnih odlika higijene, drastično se promenila u poslednjih par decenija. Dok se ranije, u periodu naših roditelja, deka i baka tuširanje vršilo jednom nedeljno, danas je to nezamisliva pojava. Na svu sreću, zbog dostupnosti tekuće tople vode i raznih kozmetičkih proizvoda nama je i te kako omogućeno svakodnevno tuširanje.

I dok su higijenske navike sigurno doprinele smanjenju pojave raznih bolesti i postale deo kulture, jer više nije prihvatljivo i normalno širiti neugodne mirise oko sebe, s druge strane, svakodnevno tuširanje isto tako može imati negativne efekte na koži. Reč je o skidanju zaštitnoga masnog sloja kože, koji je štiti od spoljašnjih uticaja, a što dovodi do njenog preteranog isušivanja. 

Navika tuširanja svake osobe trebala bi biti prilagođena klimi i godišnjem dobu, dnevnim aktivnostima i genetskim predispozicijama.

Evo nekih osnovnih smernica koje su postavili dermatolozi, a svi bismo trebali da ih primenjujemo kada je tuširanje u pitanju.

Preterani piling

Pilinzi i jaki sapuni možda će vam dati osećaj čistoće, ali njihova česta upotreba može ukloniti gornji sloj kože, što može dovesti do preteranog isušivanja kože, njenog pucanja i pojave ekcema. Piling tela radite najviše jedanput nedeljno , a ako vam je koža jako suva, onda i ređe.

Korišćenje starog sunđera za tuširanje

On već nakon nekoliko meseci, u zavisnosti od načina održavanja, postaje rasadnik bakterija. Menjajte ga redovno.

Prečesto i predugo tuširanje

Osim ako zbog specifičnih dnevnih aktivnosti to nije neophodno, izbegavajte tuširanje više od jedanput na dan i ono koje traje duže od 10 minuta. Ako je moguće, preskočite svakodnevno tuširanje, ali ne preskačite pranje intimnih delova, lica i ruku.

Vrući tuševi

Dugo tuširanje pretoplom vodom dodatno uzrokuje ispiranje prirodnih masnoća sa kože, što može dovesti do raznih upalnih procesa. Ako baš volite da se tuširate vrelom vodom, neka to traje kraće od pet minuta.

Netuširanje nakon fizičke aktivnosti

Nakon što ste se dobro oznojili vežbajući ili prilikom neke druge fizičke aktivnosti, tada je svakako vreme za tuširanje, jer tako čistite pore od znoja i viška masnoća, a upravo su oni rasadnici bakterija i gljivica.

Nanošenje hidratantne kreme

Ako nakon tuširanja imate osećaj da vam je koža suva i zateže vas, a na njoj se javljaju ljusskice, jer je previše suva,  tada je sasvim sigurno potrebno nanošenje hidratantne kreme. Posebno se to odnosi na osobe koje žive u područjima koja imaju tvrdu vodu i koja je tretirana hlorom u većim količinama.



loading...