SAVRŠEN NAČIN ZA OBLIKOVANJE TELA: Ova aktivnost je efikasnija i zabavnija od TERETANE

Dok mnogi već od janura hrle u teretane kako bi se posvetili svom izgledu uoči novog leta, drugi pak biraju sezonske aktivnosti i sportove koji mogu biti daleko zabavniji i korisniji. Tako da, možda je vreme da tegove zamenite, na primer, klizaljkama?

Pixabay.com

Uz vrlo malo istraživanja možete otkriti da je klizanje zapravo odlična vežba za oblikovanje tela.

– Ovaj sport ima mnoštvo kardiovaskularnih prednosti jer u isto vreme trenirate i vaš aerobni i anaerobni sistem, a to je fantastičan izazov za jezgro vašeg tela, odnosno područje kukova i kičme. Uz klizanje radite na ravnoteži tela, koordinaciji i jačanju leđa, kolena, ramena i mišića zadnje lože tela – pojašnjava Peter Zapalo iz američke nacionalne organizacije za umetničko klizanje US Figure Skating.

On nadalje dodaje da upravo zbog toga klizači i klizačice imaju čvrste mišiće gluteusa.

Savetuje se da je najbolje započeti sa laganim klizanjem ili pokretima na ledu. Vašu ravnotežu možete poboljšati tako što ćete, na primer, stajati na jednoj nozi dok perete zube, naizmenično po 30 sekundi na jednoj pa na drugoj.

– Kada napokon izađete na led, najbolje je u početku zadržati usporeni tempo, a potom ubacivati nekoliko sprinteva ako osetite da je vaše telo spremno. Klizanje je poput trčanja ili vožnje biciklom zbog čega morate konstantno održavati radno opterećenje. Onda kada poboljšate vaše tehničke veštine, poput ravnoteže, moći ćete duže i bolje klizati – poručio je Zapalo.

Nakon klizanja, Zapalo podseća da ne zaboravite istezanje tela, kao i posle bilo kojeg drugog treninga.

Važan je i oporavak tela uz pravilnu ishranu.

Jedan od napitaka koje klizači i klizačice najčešće konzumiraju nakon silaska sa leda je jedna čaša ili 200 mililitara čokoladnog mleka sa jedan posto masnoće, što je savršena mera ugljenih hidrata i proteina.