Ljudi se goje na različite načine i ne talože se samo masti u organizmu. Evo kako da se odbranite od ugljenih hidrata koji su počeli naglo da se gomilaju i da utiču na vašu težinu.

Jedina ali velika stvar koju morate da uradite da biste prestali da se gojite je da kontrolišete insulin. Ovaj hormon utiče na sve što se taloži u našem telu i to na sledeći način. Kad god jedete, insulin se luči u vaš krvotok i potpomaže apsorbovanje glukoze iz krvi.

Postoje tri glavna mesta na kojima se talože šećeri:

– mišići (skladišti se kao glikogen),

– jetra (skladišti se kao glikogen).

– ostatak se pretvara u masti koje se skupljaju bilo gde u telu.

Problem je u tome što vaši mišići mogu da skladište do 500 g šećera, a jetra samo 100 g. To znači da se stvara velika količina masti.

To je način na koji insulin kontroliše masti, ali pitanje je šta kontroliše insulin. Odgovor je – šećer.

Dakle, nivo šećera u krvi određuje koliko masti će biti nataloženo u vašem organizmu.

Ono na šta ste sigurno zaboravili je da se šećeri u organizam unose najviše preko hrane prepune ugljenih hidrata, kao što je hleb, pasta, pirinač i slično. Ovo nas dovodi do zaključka da ako kontrolišete koliko ugljenih hidrata unosite u organizam, onda tako ograničavate i šećere, a samim tim nema šta da se pretvara u masti. I nećete se gojiti.

Pored toga možete konzumirati i četiri namirnice koje omogućavaju eliminisanje šećera iz organizma pre nego lančana reakija nastane.

Cimet 

Postoje tri vrste cimeta: vijetnamski, kineski i cejlonski. oni se razlikuju po slatkoći. Ali bez obzira na to oni deluju na vaše telo tako što smanjuju nivo šećera u krvi, a i redukuju odgovor tela na šećer u krvi za 30 odsto.

Sve se to dešava zahvaljujući samo jednom sastojku koji se nalazi u cimetu, a to je cinamaldehid.

Možete da dodate cimet čaju ili nekom drugom blagom napitku da biste uneli dovoljnu količinu koja će delovati na šećer. Preporučena količina cimeta koju bi trebalo da unesete na dnevnom nivou je 2-4 g, odnosno pola do cele kašičice.

Jabukovo sirće

Dovoljno je da uzmete jednu kašičicu jabukovog sitrćeta pre nego što unesete hranu bogatu metalima i ugljenim hidratima i redukovaćete značajno odgovor organizma na šećere. Drugo istraživanje pokazuje da dve kašike jabukovog sirćeta pre spavanja može da snizi nivo šećera u krvi.

Zbog svega ovoga je jako važno da uvedete jabukovo sirće u ishranu i to ne kao dodatak jelima, već da ga pijete poput sirupa.

Kurkuma

Ovaj začin je jako tipičan za južnoazijsku kuhinju, a dokazano je jako zdrav. Nekada su samo u Kini, Indiji i okolnim državama kurkumu koristili kao narodni lek, ali otkako je otkriveno da snižava šećer u krvi koristi se u svim delovima Evrope.

Najnovija studija je pokazala da uzimanje 300 g kurkume dnevno tokom 12 nedelja smanjuje nivo glukoze i povećava osetljivost na insulin.

Ono što je najinteresantnije vezano za kurumu je da još nije pronađena negativna veza između nje i bilo kojeg leka za neku od hroničnih bolesti.

Stevija

Stevija je popularna narodna alternativa za šećer i pokazala se kao veoma delotvorna. Sadrži materiju zvanu apartam koja je prirodni zaslađivač. Takođe, ne postoje neželjeni efekti vezani za steviju, a pokazalo se da značajno smanjuje nivo šećera u krvi. Takođe, sprečava insulinsku rezistenciju što je značajno za ljude koji pate od dijabetesa.

Ono što je tipično za ljude koji unose hranu bogatu šećerima je da jako brzo po jelu postanu gladni. Na taj način samo imaju potrebu za još većom količinom spornih namirnica koja remeti rad insulina.

Izbegavajte ugljene hidrate i masti, ali i jedite cimet, jabukovo sirće, kuirkumu i steviju i nećete imati problema sa gojaznošću, a ni sa zdravljem.