Zdrava ishrana zasniva se na uravnoteženom unosu različitih grupa namirnica. Ali, pritom treba znati da ne samo da se neke vrste kalorične hrane smiju jesti, nego se najtoplije preporučuju u svakodnevnoj ishrani.

 

Zaboravite na masnu i prženu hranu i posegnite za dobrim kalorijama koje dolaze iz namirnica bogatih proteinima.

1. Sir

Za proizvodnju jedne kriške sira potrebna je čaša mleka, pa ne čudi da je ovaj proizvod pun hranljivih materija poput kalcijuma, fosfora, selena i vitamina B12. U jednoj kriški sira krije se i nešto manje od 7 grama proteina koji su neophodni za izgradnju mišića, pravilan rad mozga i svih drugih organa u telu. Njegova konzumacija se posebno preporučuje osobama koje izbegavaju konzumiranje mesa i ribe.

2. Jaja

Kokošje jaje je jedina namirnica na svetu koja prilikom kuvanja ne gubi nimalo svojih hranljivih sastojaka, a  ima ih mnogo. Uz većinu minerala i vitamina, ona je i odličan izvor omega-3 masnih kiselina koje štite srce i kardiovaskularni sistem.

3. Riba

Mediteranska ishrana smatra se jednim od najzdravijih režima ishrane u svetu, a počiva na konzumaciji plave ribe poput jeftine, ali zdrave sardele. Studije su pokazale da ljudi koji nekoliko puta nedeljno jedu ribu bogatu omega-3 masnim kiselinama su generalno zdraviji i srećniji, imaju niži krvni pritisak i manji rizik od dobijanja hroničnih bolesti.

4. Orašasti plodovi

Bademi, orasi, lešnici i drugo orašasto voće odličan su izvor vitamina E koji osigurava elastičnost i zdravlje kože. U njima se nalaze i značajne količine magnezijuma koje teško apsorbujemo iz druge hrane, a koji je važan za borbu protiv svakodnevnog stresa, odnosno zdravlje nervnog sistema. Ovaj tip proteina posebno se preporučuje osobama koje izbegavaju prehranu životinjskog porekla poput vegana.

5. Maslinovo ulje

Maslinovo ulje je dar prirode i odličan saveznik zdravlja. Reč je o izvoru dobre masti (nezasićenim masnim kiselinama) koja obiluje i vitamina E i K, kao i moćnim antioksidansima. Redovna upotreba maslinovog ulja (a posebno ekstra devičanskih proizvoda) dokazano štiti od upala, snižava krvni pritisak i štiti od bolesti srca i krvnih sudova.

6. Punomasni jogurt

Prilikom kupovine nemojte zaboraviti na jogurt, a posebno na onaj koji je dobijen iz punomasnog mleka. Jogurt obiluje kalcijumom koji štiti zube i kosti, ali sadrži i probiotike koji podstiču rad probavnog sistema i štite ga od bolesti. Čitajte deklaracije na proizvodima i izbegavajte jogurte sa skrivenim zaslađivačima.

7. Kokos

Kokos je voće sa najvećim procentom zasićenih masnih kiselina (čak 90 posto). Uprkos tome ljudi koji jedu mnogo ovog egzotičnog voća, a u pripremi hrane koriste njegovo ulje nisu u opasnosti od razvijanja kardiovaskularnih bolesti.