Naravno, određene namirnice ne treba jesti za vreme bolesti, ali postoje i one koje će vam pomoći da se brže oporavite. Kada smo bolesni, telu je potrebno više kalorija za potpuno funkcioniranje. Loše zdravlje potpuno obeshrabruje želju za jelom, ali koliko je to dobro?

Kada telesna temperatura raste, nemamo želju za hranom, ali telu je potrebno gorivo za podršku imunološkog sistema. Pored toga, tokom bolesti se isplati redovno jesti, kao i obično. Konzumiranje manje kalorija od uobičajenog može smanjiti sposobnost organizma da se bori protiv virusa. Istraživanja pokazuju da smanjenje unosa kalorija za vreme bolesti ne samo da povećava osetljivost na grip, već i pogoršava simptome i čini da bolest duže traje. Kada se osećate loše i ne želite da jedete, ne treba zaboraviti na dovoljno vode. Podelite redovne porcije na manje i jedite češće.

Šta treba jesti za vreme prehlade:

Pileća supa

Naše majke i bake su bile u pravu kada su u prvim simptomima bolesti kuvale laganu, ali hranljivu supu. Pileća supa sadrži aminokiselinu cistein, koja pomaže pri razlaganju sluzi u bronhijama, a takođe sprečava dehidraciju i bori se protiv upale u grlu. Osim toga, pileća supa ili supa od povrća pomaže telu u borbi protiv obične prehlade smanjenjem upale.

Vrući čaj

Čaj
Pixabay.com

Vrući čaj će pomoći telu tokom bolesti da se bori protiv infekcija zbog prirodnih antibakterijskih supstanci. Savetujemo vam da izaberete biljne prirodne čajeve. Savršena je kamilica ili majčina dušica. Čaj je dobar pomagač ne samo za vreme prehlade, već i za lošu probavu. Napitak će olakšati bol u grlu i ublažiti bol u crevima. Piće kao što je sveže skuvan čaj ili obična topla voda sa limunom savršeno će se uklopiti u ishranu tokom bolesti.

Citrusi

Iako vitamin C ne može uvek izlečiti curenje iz nosa, neke studije pokazuju da može pomoći u smanjenju trajanja ili ozbiljnosti prehlade. Osim toga, pomorandže, limuni, grejp i limeta sadrže flavonoide koji pomažu jačanju imunološkog sistema.

Začini

Naravno, ako imate probleme sa stomakom, pikantnu hranu treba isključiti iz ishrane do potpunog oporavka. Ako ste zabrinuti zbog otečenih kapaka i zapušenog nosa, začini će vam pomoći – efikasni prirodni dekongestivi. Jedite čili ili ren –  olakšaće neugodne simptome.

Šta jesti sa uznemirenim stomakom?

Kada su u pitanju problemi sa stomakom, najbolje je odabrati lako svarljive namirnice sa puno vode.

Krekeri i tost

Krekeri bez aditiva ili tost su odlična hrana za probleme sa stomakom. Ova hrana sa visokim sadržajem skroba neće pogoršati problem, pomoći će pri varenju i oporavku nakon poremećenog želuca.

Banane

Banane
Pixabay.com

Banane su bogate kalijumom, koji telu nedostaje tokom jakog znojenja i gripa, povraćanja ili proliva. Glavna prednost banana je da ih telo lako apsorbuje. Kao što vidite, banane su ne samo ukusne, već i zdrave!

Đumbir

Istraživanja su pokazala da je đumbir efikasan u sprečavanju mučnine i bolesti želuca.

Koju hranu treba izbegavati tokom bolesti:

Začinjena i kisela hrana

Pikantna hrana sa začinima i citrusima će biti od pomoći u borbi protiv gripa i bolova u grlu, ali ako imate težinu u želucu, ove namirnice treba isključiti iz ishrane. Narandža i limun mogu da iritiraju želudac i uzrokuju bol i nelagodnost.

Slatkiši

Rogač čokolada
pixabay.com/en

Da li želite da pojedete čokoladu ili tortu da se zasladite tokom bolesti? Ne savetujemo. Istraživanja pokazuju da konzumiranje šećera može povećati simptome bolesti i smanjiti zaštitne funkcije imunog sistema. Bolje pijte čaj sa krekerom i ostavite slatko za bolja vremena.

Masna hrana

Brza hrana
Pixabay.com

Tokom problema sa stomakom, eliminišite hranu bogatu mastima. Ona će komplikovati proces varenja hrane i može povećati bol. Umesto hamburgera i pomfrita, jedite hranu bogatu ugljenim hidratima i proteinima.