Vežba “leptir” je veoma korisna za žensko zdravlje. Razvija zglobove kuka, poboljšava cirkulaciju krvi u karličnim organima, jača matericu, ublažava bolove tokom menstruacije, jer opušta i druge organe, kao i donji deo leđa.

Pored toga, ova vežba doprinosi aktiviranju bubrega, genitourinarnog sistema i služi za sprečavanje radikulitisa, kile i varikoznih vena.

Preporučuje se i tokom trudnoće, jer jača matericu, bešiku i olakšava tok porođaja.

Evo kako se izvodi vežba “leptir”:

– Sedite na pod i ukrstite noge.

– Spojite stopala i pete, uhvatite rukama stopala i približite ih što je više moguće međunožju.

– Stomak i grudi su izbačeni napred.

– Leđa su zategnuta.

– Brada je lagano spuštena ka grudima.

– Ramena su razvučena pravo, lopatice uvučene.

– Laktovi su črsto pritisnuti na unutranju površinu bedra.

– Gurajte laktovima unutrašnju stranu bedara, dok se noge potpuno ne spuste do poda.

– Ostanite u ovom položaju od 30 do 60 sekundi, ravnomerno dišite. Svaki put povećavajte trajanje ove vežbe.

Zgrabite noge što jače i što više pritiskajte, jer ćete se samo tako istegnuti maksimalno. Pokušajte da ne savijate leđa, ako vam je teško, vežbu radite uz zid. Ako ne možete da uhvatite rukama stopala, koristite kaiš. Cilj je istegunuti se što više, a u periodima “odmora” titrajte, lepršajte nogama kao leptir krilima.