Ovako vaš san može postati još produktivniji!

SPAVAJTE GOLI

Istraživanja potvrđuju da spavanje bez odeće troši višak energije u vašem telu, ubrzavajući vaš metabolizam.

Ukoliko vam je hladno, telo počinje da troši masti,stvarajući energiju potrebnu da se zagrejete. Hladnoća ne zvuči primamljivo, ali pomaže u trošenju kalorija.

JEDITE PRE SPAVANJA

Zvuči apsolutno protivno onome što ste do sada saznali o pravilnoj ishrani. Ipak, doktor Mišel Brojd smatra da apsolutno izbegavanje hrane može negativno uticati na postupak mršavljenja.

Ukoliko odete u krevet sa praznim stomak imaćete problem sa nesanicom. Takođe, ukoliko gladni odete na počinak, veće su šanse da se tokom doručka, sledećeg dana prejedete toliko da niste u stanju da se pomerite. Zbog toga svi dotadašnji napori da izgubite kilograme padaju u vodu. Grčki jogurt, voće, krekeri, obrano mlego, žitarice, puter od kikirikija na dvopeku… sve su to namirnice koje možete konzumirati pred spavanje, u umerenoj količini – zaključuje Brojd.

SPAVAJTE U ZATAMNJENIM PROSTORIJAMA

Istraživanje sprovedeno na Oksfordu pokazuje da osobe koje spavaju u zatamnjenom prostoru za 20 odsto snižavaju rizik od gojaznosti. Svetlost ometa generisanje melatonina koji snižava kvalitet sna. Kada smo umorni, nemamo potpunu kontrolu  u količini hrane koju unosimo, pa se lako prejedamo.

San takođe smanjuje količinu grelina i leptina, a to su supstance koje su odgovorne za kontrolu apetita. Grelin stimuliše glad, a leptin kontroliše osećaj sitosti.