Od bora ne možemo da pobegnemo, ali možemo da usporimo njihovo nastajanje. Iako ishranom ne može da se zaustavi proces starenja, ona značajno može da utiče na izgled i elastičnost kože.

 

Ono smo što jedemo, namirnice koje konzumiramo dugoročno utiču na naš ten, a ako želite da sačuvate mladalačku svežinu, evo kako bi trebalo da izgleda vaš jelovnik.

Koštunjavo voće, riba i semenke

Kako godine prolaze, naša koža postaje tanja i slabija. Zato su nam neophodne esencijalne masne kiseline koje će je održati mekom i zdravom. Losos i tunjevina, koštunjavo voće i laneno seme odličan su izvor omega-3 masne kiselime. Ove namirnice trebalo bi da konzumirate najmanje tri puta nedeljno.

Zaboravite na alkohol

Konzumiranje alkohola podstiče stvaranje slobodnih radikala koji uništavaju ćelije i ubrzavaju proces starenja. Osim toga, kad pijemo brže dehidriramo, a dehidracija negativno utiče na procese pomoću kojig naše telo apsorbuje, skladišti i koristi hranljive materije, uključujući i one koje su važne za zdravlje kože. Uz to, preterana konzumacija alkohola može da izazove i pucanje kapilara na licu.

Izbegavajte namirnice koje nadimaju, i birajte one koje rade – suprotno

Hronična nadutost povezana je s povišenom temperaturuom, oticanjem, crvenilom, što su u stvari odgovori organizma na upalne procese. Namirnice koje jačaju upale su one bogate “lošim” ugljenim hidratima kao što su proizvodi od belog brašna, beli pirinač, šećer i namirnice bogate šećerom, pržena hrana, mesne prerađevine… Nadimanje pospešuje i prekomerna telesna težina, tako da imate još jedan razlog da pazite na ishranu. Kad jedemo nezdrave ugljene hidrate, oni ulaze u krv, vezuju se za kolagen, protein koji kožu održav mladom, i elastine, i zbog toga koža gubi elastičnost, struktura joj slabi, i za posledicu imamo vidljive znakove starenja.

Koje se namirnice bore protiv toga? Brokoli, kurkuma, đumbir, losos, na primer.

Jedite “u bojama”

Voće i povrće živih boja sadrži dragocene fitonutrijente koji se ponašaju kao antioksidanti i štite ćelije kože od štetnog uticaja slobodnih radikala. Što šarenije – to bolje: brokoli, borovnice i drugo bobičasto voće, limun, pomorandže, paprika… neka sve to bude na vašem nedeljnom meniju.

Izbegavajte gotovu hranu

Gotova i delimično prirpremljena jela koja možete kupiti u supermarketima, kao što su recimo smrznuti pekarski proizvodi, pice koje je potrebno samo podgrejati ili “dopeći” su katastrofa u najavi, pošto su ovakvi proizvodi puni loših ugljenih hidrata, nezdravih masnoća i aditiva.

Umesto da živite na gotovim proizvodima, pokušajte da kuvate kad god ste u prilici.

Crveno voće i povrće

Povrće bogato betakarotenom i likopenom, kao što su, recimo, paradajz i lubenice, štite kožu od sunca. I, ono što je važno – likopen je jedan od retkih nutrijenata koji su organizmu dostupniji nakon kuvanja. Neka jela zasnovana na domaćem paradajz sosu budu vaš izbor ovog leta.

I, pokušajte da nađete vreme za opuštanje

Sa godinama raste nivo kortizola, hormona stresa. Iako se ni bez kortizola ne može, jer ima procesa u organizmu za koje je neophodan, njegov povišen nivo tokom dužeg vremena doprinosi starenju. Recimo, povišen nivo kortizola uveče će izazvati probleme sa spavanjem, što znači da se telo neće odmoriti u toku noći – i već ste u začaranom krugu. Pokušajte da pronađete tehniku koja će vam pomoći da se oslobodite stresa. Joga, plivanje, duboko disanje, čitanje, šetnja… Sigurno postoji nešto što će upaliti i u vašem slučaju. Samo morate da se potrudite da otkrijete šta je to.