Kao da ispitni rok sam po sebi nije dovoljno stresan i traumatičan, kao da nemate dovoljno gradiva koje vam "sedi na glavi", a vremena je malo, nego morate još i da kuburite sa koncentracijom.

 

Logično, da biste položili ispit potrebno je da učite, ali vam je za učenje neophodna koncentracija inače ćete satima i satima samo sedeti nad knjigom, a u glavu ništa neće ući. Ipak, pre nego što odlučite da ćete polagati korišćenjem bubice za ispit, možda bi trebalo da poradite na svojoj koncentraciji i pronađete način kako da je brzo i lako „pojačate“.

Naravno, to mogu da budu energetski napici koji će vas držati budnim, ali to nije garancija za koncentrisan mozak. I ne, ovo nije znak da ipak posegnete za bubicama za ispit, već je znak da treba da posegnete za prirodnim načinima za poboljšavanje koncentracije. Uostalom, ništa ne možete da izgubite!

Čajevi
Svakako najprirodniji način da poboljšate pamćenje i koncentraciju jesu biljni čajevi, a među onima koji najviše pomažu jesu čajevi od đumbira, ginka biloba, borovnice, jabuke, breskve… Sve ove čajeve možete pronaći u većini prodavnica zdrave hrane tako da – požurite u onu najbližu! Definitivno prvo probajte ginko koji je poznat po tome da poboljšava konentraciju i pospešuje pamćenje. Osim čajeva, postoje i drugi prirodni ginko-preparati koji vam mogu pomoći, ali se svakako prvo posavetujte sa farmaceutom.

Ugljeni hidrati
Ugljeni hidrati su „no-no“! teška i kalorična hrana može samo da vam se „uvali“ u želudac, da stvori pospanost i umor, a samim tim možete da kažete „zbogom“ koncentraciji. Umesto toga, bolje je da konzumirate hranu koja će vam dati energiju kakve su integralne žitarice, orašasti plodovi, smenke, tuna, losos, voće i povrće.

Posebne namirnice
Borovnice, riblje ulje, orasi, avokado, brokoli i crna čokolada su odlični za podizanje koncentracije pa kada učite, slobodno imajte koju kockicu crne čokolade ili šaku oraha pri ruci da se osvežite u pauzi.

Doručak
Da biste imali koncentraciju u toku celog dana, potrebno je da pravilno započnete dan. Zato, nikako ne preskačite doručak, a neka on bude bogat svežim namirnicama koje su uz to bogate prirodnim šećerima koji će vam pomoći da se razbudite, budete energičniji, ali i koncentrisaniji.

Fizička aktivnost
Verovali ili ne, fizička aktivnost vam u velikoj meri može pomoći da se bolje koncentrišete jer će vas razbuditi i promrdati celo telo. Posle lagane fizičke aktivnosti u trajanju od po pola sata osećaćete se uni energije i elana, budni i spremni za akciju. Vežbajte svakog dana, a dobra ideja je da trčanje, šetnju ili neku drugu izičku aktivnost obavite u pauzama između zadataka koje ste sebi zacrtali.

Kafa
Na kraju, naravno, nemoguće je ne spomenuti kafu. Kofein je ključan za održavanje budnosti organizma, ali ako pijete kafu imajte na umu to da je najbolja i najzdravija turska, odnosno, domaća kafa.

Nemojte je piti kasno uveče jer nakon završetka učenja verovatno nećete moći da zaspite, a mnoga istraživanja su pokazala da kafa ima najbolji efekat na naš organizam kada se pije oko 9.30h ujutru.



loading...