Da biste se dobro odmorili, pripazite na ponašanje i svoje navike pre odlaska na spavanje.

 

Dobar odmor tokom noći ne znači da je potrebno samo da odete u krevet na vreme, već morate i da organizujete veče tako da se ne dešava ništa stresno niti da radite bilo šta što će vam otežati uspavljivanje.

Lakše je reći nego učiniti, znamo, zato vam savetujemo da ove navike iskorenite.

Ne uzimajte pilule za spavanje, osim ako vam je dijagnostikovana insomnija

Naučnici sa Harvarda smatraju da većina ljudi koja pije tabelte za spavanje zapravo ih uzima bez potrebe i trebalo bi da se “skinu” sa njih. Čak i ako imate problema sa spavanjem, verovatno ne patite od insomnije, pa vam uzimanje pilula za spavanje baš i neće doneti mnogo toga dobrog. Naročito zato što ti medikamenti donose i bezbroj neželjenih efekata – od bolova u mišićima do gubitka pamćenja, a mogu izazvati i jaku zavisnost, pa vaši problemi sa spavanjem mogu biti još gori.

 

Ne koristite digitalnu tehnologiju

Sve više naučnika tvrdi da buljenje u plavičasta i bela svetla koja emituju digitalni ekrani sprečava mozak da luči melatonin, hormon koji je zaslužan za to da vam kaže kad je vreme za krevet. Zato vam je sve teže da se uspavate. Umesto laptopova, tableta i telefona, ponesite pravu pravcatu knjigu u krevet.

Ne pijte alkohol

Svako ko je zadremao posle nekoliko čaša vina savršeno je svestan toga da alkohol često pomaže da se uspavamo. Ipak, istraživanja tvrde da je zbog alkohola teže ostati duže u snu. Telo počinje da vari alkohol tokom druge pologine noći, pa ćete osetiti nemir koji će vas probuditi. Takođe, alkohol ometa REM fazu sna koja je važna zbog koncentracije i memorije.

Ne radite u krevetu – niti bilo gde u spavaćoj sobi

Naučnici savetuju da spavaću sobu rezervišemo isključivo za spavanje i seks, inače je nećemo povezivati sa odmorom i biće nam teže da zaspimo.

Ne konzumirajte kofein posle pet popodne

Jedna studija dokazala je da 400 miligrama kofeina popijenih čak šest sati pre odlaska u krevet mogu da ometu san. Zato se savetuje da se posle pet popodne ne pije kafa, niti se konzumira bilo šta što sadrži kofein.

 

Ne jedite masnu hranu

Istraživanje je pokazalo da kvalitetu i kvantitetu sna, posebno kod žena, značajno može da naškodi ako između večere i odlaska u krevet ne prođe bar sat vremena. Preciznije rečeno, masna hrana pre odlaska u krevet drastično će smanjiti trajanje REM faze. Ukoliko ogladnite kasno uveče stručnjaci predlažu da pojedete žitarice i proteine.

Nemojte da vežbate

Ukoliko vam je raspored prenatrpan, verovatno ćete termin za vežbanje “ugurati” u ono doba dana kad većina spava. Međutim, večernje vežbanje se nimalo ne preporučuje. Tokom kardio vežbi raste vam telesna temperature i zbog toga će vam biti teže da zaspite. Ukoliko želite da se opustite, posvetite se rastezanju ili joga vežbama.