Univerzitet u Teksasu je analizirao podatke istraživanja koji su proučavali povezanost kupanja, temperature vode i kvaliteta sna. Pregledali su ukupno 5.322 studije na tu temu ne bi li doneli pravi zaključak.

Prema njihovim rezultatima, kupanje sat ili dva pred odlazak u krevet, idealno je sat i po, u vodi čija temperatura iznosi između 40 i 43 stepena pomaže ljudima da spavaju kvalitetnije.

Kupanje u ovo vreme u određenoj temperaturi može pomoći da zaspite 10 minuta brže nego inače. A 10 minuta bi trebalo da traje ova “priprema” za spavanje.

Medicinski je dokazano da spavanje i telesnu temperaturu kontroliše unutrašnji sat. Temperatura tela tokom spavanja je najniža. Kada ležemo temperatura se spušta za 0,3 do 0,6 stepena, a kada se budimo podiže se.

Kupka pre spavanja podstiče termoregulaciju i cirkulacija tada pomaže u smanjenju telesne temperature.

Da bismo zaspali, temperatura mora biti niža i na taj način oponašamo prirodan pad.

Stručnjaci napominju da kupanje ima drugačiji učinak od tuširanja. Kupanje mnogo brže utiče na temperaturu tela, jer je celo telo okruženo vodom, dok ležimo, što već šalje signal opuštanja.

Ljudi koji imaju problema sa spavanjem trebalo bi da probaju da svoju jutarnju naviku prebace na veče.