Hodanje je najjednostavnija fizička aktivnost, ali dobrobiti šetnje često su podcenjeni.

 

Naime, ako svakog dana hodate samo 800 metara više, u vašem telu dogodiće se značajne promene, odlične za zdravlje!

Da biste uspešno kontrolisali telesnu težinu i održavali zdravlje, dnevno bi trebalo da napravite oko 10.000 koraka. Ta brojka čini se jako velikom, naročito ako imate kancelarijski posao i mnogo vremena provodite u automobilu. Ali, spasa ipak ima!

Stručnjaci ističu da je i samo 1.000 koraka više dnevno dovoljno da se u vašem telu dogode značajne promene. Hiljadu koraka iznosi otprilike 800 metara, što je brojka koju bi svako mogao da ispoštuje, bitno je samo da tih dodatnih 800 metara hodate baš svaki dan i rezultat neće izostati.

Neki od lakih načina kako da više hodate su da parkirate automobil na najdaljem mestu od vašeg posla, hodajte dok razgovarate na mobilni i prošetajte do kolege umesto da mu pošaljete mejl.

Evo i do kojih 5 promena u telu dolazi ako svakog dana hodate 800 metara više, odnosno napravite 1.000 koraka više od preporučenih 10.000.

1. Srce će se manje naprezati
I najmanja promena iz “sedelačkog” načina života u bavljenje i najjednostavnijom fizičkom aktivnošću kao što je hodanje, znatno poboljšava zdravlje i smanjuje rizik od srčanih bolesti. Kretanje omogućava mišićima da jače pumpaju krv kroz telo, čime se smanjuju otkucaji srca, pa srce radi u normalnijem ritmu.

2. Smanjuje se rizik od moždanog udara
Povećanje fizičke aktivnosti direktno umanjuje rizik od moždanog udara, a pomaže i u kontrolisanju krvnog pritiska, što dodatno smanjuje rizik od moždanog udara. Znači, dvostruki dobitak!

3. Lakše mršavite i normalizujete holesterol
Hodanjem možda nećete brzo smršati, ali nakon nekog vremena videćete rezultate. Prve rezultate možete da vidite nakon otprilike 10 nedelja, čak i ako ste zadržali nezdrave navike, odnosno ako ste u životnim navikama promenili samo količinu hodanja. Ako imate visok nivo lošeg holesterola, 1.000 koraka više dnevno dovoljno je da promeni i to. Više kretanja podstiče sagorevanje holesterola i drugih lipida u krvotoku, koji bi inače mogli da oštete krvne sudove.

4. Manje ćete biti pod stresom
Kratka, brza šetnja možda je i najbolji način da razbistrite glavu i rešite se stresa. Naime, dok se krećete, telo proizvodi hemikalije endorfine, odgovorne za dobro raspoloženje i istovremeno se smanjuje nivo kortizola, hormona stresa,zbog kojeg se možete osećati loše i zbog kojeg se povećava rizik od mnoštva mentalnih i fizičkih zdravstvenih problema.

5. Kosti će vam ojačati
Bilo kakva aktivnost u kojoj su kosti pod pritiskom težine tela, doprinosi jačanjukostiju i smanjuje rizik od osteoporoze. To se događa jer kada kosti moraju da nose težinu tela, one se više naprežu i na taj način jačaju. Takav pritisak na kosti takođe podstiče stvaranje novih ćelija u kostima.