SVAKOG JUTRA SE BUDITE UMORNI? Ovi saveti će pomoći da se konačno naspavate

Dnevni odmor i noćni san štite nas od pada imuniteta, pomaže u oporavku nakon treninga, spašava od dekoncentracije, te čuva lepotu naše kože i bitan je kod gubljenja kilograma.

Krevet San Spavanje
Pixabay.com

Kako da se dobro naspavate?

Koliko god to bilo teško, pokušajte dva sata pre spavanja izbegavati mobilne uređaje i računare. Plava svetlost koju emitiraju elektronski uređaji snižavaju nivo melatonina, hormona koji je odgovoran za osećaj pospanosti.

Alarm

Zamenite telefon klasičnim satom sa alarmom. Neka vas on umesto telefona budi svakog jutra. Ovaj alarm nema opciju “snooze” što je odlična vest jer odgađanje buđenja za 10-ak minuta.

Spavanje uz TV

Pokušajte da ne zaspite ispred TV uređaja. Studija o spavanju je pokazala da ćete se sigurno tokom noći barem jednom probuditi i upravo takav isprekidani san dovodi do lošeg kvaliteta spavanja.

Temperatura

Idealna temperatura u vašoj spavaćoj sobi je između 18 i 20 stepeni.

Večera pre spavanja

Najbolji večernji obroci sadrže triptofan, esencijalnu aminokiselinu koja pomaže lučenju hormona serotonina. Upravo on uspešno reguliše spavanje.

Dušek

Koliko je star vaš dušek? Ako je stariji od 10 godina, vreme je za šoping, pišu Novosti. Krevet s pravilnom potporom osiguraće vam da se manje okrećete u toku noći, manje se budite, a samim tim osećaćete se odmornije kad ustanete.



loading...