Jaja su jeftina namirnica koja se lako priprema. Jedno jaje sadrži samo 72 kalorije, a odlična su alternativa za meso jer sadrže velike količine proteina.

 

Istraživanja su potvrdila da udvostručeni unos proteina u kombinaciji s vežbanjem podstiče “topljenje” masti, a ne mišića. Procenjuje se da jedno veliko jaje ima oko 6.4 grama proteina i malu količinu ugljenih hidrata, pa se jaja preporučuju svima koji žele da smršaju.

Ovu namirnicu je najbolje jesti za doručak jer su studije pokazale da ljudi koji redovno doručkuju jaja lakše mršave od onih koji dan započinju ugljenim hidratima. Međutim, preporučuje se da se konzumiraju u umerenim količinama.

Ublažavaju simptome PMS-a

Jaja uspešno ublažavaju promene raspoloženja, pa čak i sklonost depresiji tokom PMS-a. Ovi neprijatni simptomi povezani su s nedostatkom gvožđa, a jaja su bogata ovim mineralom, zbog čega popravljaju raspoloženje.

Čuvaju zdravlje u trudnoći

Jaja se posebno preporučuju trudnicama jer je žumance bogato kolinom, supstancom koja podstiče zdravi rast i razvoj ploda. Studije su takođe pokazale da redovna konzumacija smanjuje rizik od urođenih mana. Osim kolina, jaja sadrže i folnu kiselinu i gvožđe, ali treba voditi računa o njihovoj pripremi. Važno je da su pre konzumacije dobro kuvana ili pečena.

Smanjuju rizik od raka dojke

Istraživanje u kojem je učestvovalo 3.000 žena potvrdilo je da žene koje redovno jedu hranu bogatu kolinom, kao što su jaja, imaju 24 odsto manji rizik od razvoja raka dojke.